اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تحویل سریع، گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد

کارشناسان علمی تأکید می‌کنند، تحویل سریع با خرید آنلاین با منافع محیط زیست تضاد دارد.

تحویل سریع، گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، کارشناسان علمی تأکید می‌کنند تحویل سریع با خرید آنلاین با منافع محیط زیست تضاد دارد. 

براساس آنچه که کارشناسان ابراز می‌کنند، قرار بر این بوده که خرید‌های آنلاین از میزان رفت و آمد و هدررفت انرژی جلوگیری کند، اما تحویل‌های کوچک منجر از بین رفتن این هدف و در نهایت تولید آلودگی شده است. 

تمام فعالان محیط زیست، کارشناسان و شرکت‌ها می‌گویند: خریدآنلاین از این جهت که افراد مجبور نیستند در خیابان‌ها باشند، از وسیله نقلیه استفاده کنند و سوخت بسوزانند با محیط زیست سازگارتر است.

حالا کارشناسان هشدار می‌دهند، تحویل‌های سریع نه تنها از میران دی‌اکسید کربن کم نمی‌کند، بلکه مقدار آن را نیز افزایش می‌دهد. 

آمارها بیانگر‌ آن است که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا افزایش یافته و تمام این‌ها از حمل و نقل‌های کوچک و تحویل سریع نشأت می‌گیرد.

یک کارشناس باور دارد، سطح بالای سفارش‌های آنلاین نیاز به انبارهای متعدد دارد که همین انبارها باید مجهز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی باشند؛ همین روال منجر به تولید و انتشار بیشتر دی‌اکسید کربن می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول