اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیلم|خشم یمنی‌ها از برافراشته شدن پرچم امارات در مناطق مختلف جزیره «سقطری»

ابعاد نفوذ امارات به «سقطری» یمن وارد فاز جدیدتری شده و در تازه‌ترین فیلم منتشر شده، پرچم‌های امارات بر فراز پشت‌بام‌های این جزیره و برخی خیابان‌های اصلی دیده می‌شود.

فیلم|خشم یمنی‌ها از برافراشته شدن پرچم امارات در مناطق مختلف جزیره «سقطری»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فیلمی منتشر شده که نشان می‌دهد امارات پرچم خود را در برخی مناطق جزیره «سقطری» (Socotra) واقع در شرق برافراشته است.

بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید» نزدیک به قطر، در این فیلم مشخص است که پرچم امارات در خیابان‌های اصلی و پشت‌بام بسیاری از منازل سقطری قرار داده شده است.

 

 

این موضوع با خشم و تمسخر کاربران و اصحاب رسانه روبرو شد. «مختار الرحبی» روزنامه‌نگار یمنی در صحفه توئیتر خود نوشت: سقطری یمنی است و یمنی هم باقی خواهد ماند، در نقض آشکار قوانین و عرف بین‌الملل، پرچم‌های کشورشان را بر سرزمینی غیر از سرزمین خود قرار می‌دهند. اخراج امارات (از یمن) درخواستی مردمی است.

«رشاد علی الشرعبی» دیگر روزنامه‌نگار یمنی نوشت، وقاحت امارات به جایی رسیده که پرچم‌های خود را بر پشت‌بام برخی منازل و سازمان‌ها در جزیره سقطری قرار می‌دهد.

 عناصر مسلح «کمربند امنیتی امارات» و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن مدتی است که به شدت در جزیره یمنی سقطری با یکدیگر درگیر شده‌اند.

یکشنبه (دیروز) اعلام شد، دولت سعودی با افزایش درگیری‌ها در سقطری بار دیگر تجهیزات و نیروهای نظامی خود را به این جزیره مهم فرستاد (جزئیات بیشتر).

نیروهای سعودی برای اولین بار در می ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) در پی درگیری شدید میان نیروهای دولت مستعفی و امارات و به منظور میانجیگری وارد سقطری شدند؛ در حال حاضر سعودی‌ها در فرودگاه و ساحل این جزیره مستقر شده‌اند.

تسلط بر جزیره سقطری با موقعیت راهبردی خود در اقیانوس هند و همچنین منابع منحصر به فرد طبیعی از ابتدای جنگ یمن مورد توجه امارات بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول