اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نقش مهم حشرات در انتقال باکتری های مرگبار به بیمارستان ها

نتایج یک بررسی بر روی بیست هزار حشره که در اطراف بیمارستان های انگلیس شکار شده اند، نشان دهنده نقش مخرب این حشرات در انتقال باکتری های مقاوم به درون بیمارستان هاست.

نقش مهم حشرات در انتقال باکتری های مرگبار به بیمارستان ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، نتایج یک بررسی بر روی بیست هزار حشره که در اطراف بیمارستان های انگلیس شکار شده اند، نشان دهنده نقش مخرب این حشرات در انتقال باکتری های مقاوم به درون بیمارستان هاست. بررسی یادشده که توسط محققان دانشگاه استون صورت گرفته نشان می دهد حشرات یادشده باکتری هایی را به درون بیمارستان ها منتقل می کنند که به شدت در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند و لذا نابودی آنها کار ساده ای نیست.

 

در مجموع نیمی از حشرات یادشده حامل باکتری هایی بوده اند که در برابر آنتی بیوتیک های مختلف مقاومت بالایی دارند. حشرات مذکور از هفت بیمارستان انگلیس و در بازه زمانی مارس 2010 تا آگوست سال 2011 جمع آوری شدند و شامل حشراتی همچون مورچه، زنبورهای عسل و وحشی، بید، مگس، شته و غیره بوده اند.

همچنین 90 درصد از این حشرات حامل باکتری های مضر بوده اند و در مواردی میزان این آلودگی تا بدان حد بالا بوده که امکان عفونی کردن بدن افراد را با سرعت بالا داشته است. متداول ترین باکتری شناسایی شده در این مجموعه Enterobacteriaceae و سپس Bacillus و Staph بوده است.

گفتنی است که 53 درصد از باکتری های یادشده در برابر یک آنتی بیوتیک و 19 درصد از آنها در برابر چند آنتی بیوتیک مقاوم بوده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول