اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برخی دستگاه‎های متولی پیشگیری از وقوع جرم در میدان نیستند

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه متأسفانه برخی دستگاه‎ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم کوتاهی می‎کنند، گفت: برخی دستگاه‎های متولی در میدان نیستند و بسیاری از اقدامات آنها در جلسات است.

برخی دستگاه‎های متولی پیشگیری از وقوع جرم در میدان نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان شامگاه یک‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به افزایش ورودی پرونده‎ها به دادگستری استان گلستان در 10 جرم نخست اظهار کرد: سرقت تعزیری در صدر جرایم استان گلستان قرار دارد و با افزایش 13.9 درصدی همراه بوده است.

*افزایش 25 درصدی توهین به اشخاص

وی ضرب و جرح عمدی را دومین جرم استان گلستان دانست و افزود: این جرم نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، توهین به اشخاص که در بین جرایم رتبه سوم را به خود اختصاص داده با رشد 25 درصدی همراه بوده است که باید گفت این در شأن جامعه ما نیست و باید کار فرهنگی در این خصوص انجام شود تا جرایم خشن و ضرب و جرح و توهین از بین برود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از افزایش 7.1 درصدی تصادفات و ایراد صدمه بدنی، افزایش 6 درصدی تهدید، افزایش 14 درصدی تخریب، افزایش 6 درصدی نگه‎داری مواد مخدر، افزایش 34 درصدی کلاهبرداری، افزایش 11 درصدی خیانت در امانت و افزایش 17 درصدی افترا  در سال 1397 خبر داد.

*اقدامات جهادی مستلزم حضور در میدان است نه در جلسات

هاشمیان با بیان اینکه متأسفانه برخی دستگاه‎ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم کوتاهی می‎کنند، متذکر شد: در این خصوص هیچ توجیهی پذیرفته نیست برخی دستگاه‎هایی که متولی هستند در میدان نیستند و بسیاری از اقدامات آنها در جلسات است.

وی اضافه کرد: متأسفانه مسؤولان ایستاده در میدان یا نداریم و یا بسیار کم داریم که این خود نقص است و در بسیاری از موارد که پیشگیری انجام نمی‎شود علت آن فقدان مسؤولان ایستاده در میدان است حال آنکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، اقدامات جهادی مستلزم حضور در میدان است نه در جلسات.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه انتظار داریم دولت و مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از وقوع جرم به قوه قضاییه کمک کنند، ابراز کرد: مجلس در اصلاح عناوین جزایی و جرایم و .. به قوه قضاییه کمک کند و دولت نیز باید دستگاه‎های اجرایی را در راستای پیشگیری از وقوع جرم موظف کند.

هاشمیان با بیان اینکه متأسفانه ما کمتر شاهد پیشگیری هستیم که افزایش جرایم و عدم همکاری برخی دستگاه‎های فرهنگی وجود دارد، گفت: مردم نیز برای پیشگیری باید به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: مردم می‎توانند از طریق سامانه مردمی سجام و سامانه 1580 دادگستری گلستان جرایم و مفاسد اقتصادی را مطرح کنند.

*انتقاد رئیس کل دادگستری گلستان از صدا و سیمای استان

رئیس کل دادگستری استان گلستان با قدردانی از مشارکت و همراهی اصحاب رسانه تصریح کرد: خبرگزاری‎ها و رسانه‎ها همراهی بسیار خوبی با دادگستری گلستان داشتند و هر چه آگاهی مردم افزایش یابد ورودی پرونده‎های دادگستری کاهش می‎یابد.

هاشمیان با انتقاد از صدا و سیمای گلستان افزود: اخیراً همکاری صدا و سیمای گلستان با دستگاه قضایی استان تنها منوط به انعکاس اخبار شده است این در حالی است که کثرت پرونده‎ها عزم همه‎جانبه و ملی می‎خواهد و نیاز به خیزش استانی دارد و همه باید برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‎ها تلاش کنند.

وی تأکید کرد: در گذشته برنامه سیمای قانون از شبکه گلستان پخش می‎شد اما متأسفانه از سال جدید پخش این برنامه که به اذعان مدیران صدا و سیما پربیننده‎ترین برنامه بوده میسر نشده است البته ما کارمان را به همکاری صدا و سیما محدود نکردیم و از ظرفیت مساجد، خبرگزاری‎ها، علما و روحانیون و نمازهای جمعه و جماعات و ... استفاده کردیم و دسترسی مردم را با مسؤولان قضایی استان گلستان آسان کردیم تا سطح آگاهی و اطلاعات مردم در این خصوص افزایش یابد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول