اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

کاهش ۵۰ درصدی تعداد ورزشکاران در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشجویی گفت: تعداد شرکت‌کنندگان و ورزشکاران در این دوره مسابقات یونیورسیاد ورزشی دانشجویان ۵۰درصد کاهش داشته که به دلیل کمبود بودجه نبوده بلکه بضاعت فنی دانشجویان در همین حد است.

کاهش ۵۰ درصدی تعداد ورزشکاران در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشجویی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به رقابت‌ سی‌امین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان در ایتالیا با ارائه گزارشی از جزئیات کاروان اعزامی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات، تیم ایران در چهار رشته تکواندو، تیراندازی، تیراندازی باکمان و والیبال به رقابت می‌پردازند. 

در رشته تکواندو ۷ دانشجوی دختر و ۹ دانشجوی پسر، در رشته تیراندازی ۸ دانشجوی دختر و ۴ دانشجوی پسر، در رشته تیراندازی با کمان ۲ دانشجوی دختر و ۲ دانشجوی پسر و در رشته والیبال ۱۲ دانشجو حضور دارند که در مجموع ۱۴ دانشجوی دختر و ۲۷ دانشجوی پسر تیم را همراهی می‌کنند. 

وی ادامه داد: ۶۵ درصد تیم را دانشجویان پسر و ۳۵ درصد را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند که در مقایسه با کل اعزام‌ها بالاترین مشارکت زنان رقم خورده است. تعداد جهانی شرکت بانوان ۴۵ درصد است که در این دوره به ۳۵ درصد رسیده است و از این نظر آمار خوبی است. 

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات تعداد ورزشکاران ۵۰ درصد کاهش داشته که البته به دلیل کمبود بودجه نبوده بلکه بضاعت فنی دانشجویان در همین حد بوده است. 

وی گفت: برخی رشته‌ها در این مسابقات سهمیه المپیک دارند که از اهمیت این مسابقات حکایت دارد. 

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشجویی با بیان اینکه در این تیم چهار مربی تیم ملی و چند تن از روسای فدراسیون‌ها تیم را همراهی می‌کنند و فنی‌ترین و مدال‌آورترین ورزشگاه تیم را تشکیل داده‌اند، ادامه داد: هزینه‌های اصلی برپایی این کاروان توسط وزارت علوم تامین شده و تا این لحظه مشکل مالی نداشته‌ایم. 

به گفته وی دانشجویان در 15 رشته دائمی و سه رشته انتخابی (به انتخاب میزبان و بسته به توانایی میزبان) رقابت می‌کنند و تغیر شرایطی سنی ورزشکاران و رسیدن به میانگین سنی 25 سال از تغییرات تیم در این دوره رقابت‌ها است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول