اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات در بحرین در محکومیت برگزاری «کارگاه منامه»

مخالفان رژیم آل‌خلیفه در اعتراض به برگزاری قریب‌الوقوع «کارگاه منامه» و در رد «معامله قرن»، در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات در بحرین در محکومیت برگزاری «کارگاه منامه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بحرینی‌ها شنبه‌شب بار دیگر برای اعلام مخالفت خود با کنفرانس اقتصادی بحرین که قرار است طی روزهای چهارم و پنجم تیرماه برگزار شود، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری «نبأ»، این تظاهرات در مناطق مختلف بحرین از جمله «ابوصبیع»، «الشاخوره»، «المصلی»، «المقشع» برگزار شد.

معترضان با سر دادن شعارهایی، میزبانی بحرین برای برگزاری کنفرانس اقتصادی و همدستی منامه و دیگر کشورهای عربی برای نابودی مساله فلسطین را به شدت محکوم کردند.

 

 

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس شریف به فلسطین اشغالی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود. جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم‌بهره به فلسطین از جمله اهداف آن عنوان شده است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان اقصی‌نقاط جهان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

به گفته برخی منابع بحرینی، ۴۵ شخصیت صهیونیست در رأس آنها «الی کوهن» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در کنفرانس منامه حضور خواهند داشت.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حضور نماینده‌های این رژیم در اجلاس آتی بحرین خبر داد.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی سه‌شنبه (۲۸ خرداد) گزارش داد که نتانیاهو عدم مشارکت رژیم صهیونیستی در اجلاس مذکور را رد کرده و گفته است: «اسرائیل در نشست صلح بحرین حضور خواهد داشت و ما این اجلاس را به فال نیک می‌گیریم» (جزئیات بیشتر).

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن درخواست از پادشاه بحرین برای اجتناب از برگزاری کنفرانس مربوط به معامله قرن گفت که کارگاه بحرین در چارچوب تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای نابودی طرح ملی فلسطین قرار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول