اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

رشد مصرف آب در اولین هفته صرفه‌جویی آب

در حالی که امروز اولین روز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است آمارها حاکی از آن است که مصرف آب نسبت به سال گذشته رشد داشته و بیشترین مصرف آب به کولرهای آبی اختصاص دارد.

رشد مصرف آب در اولین هفته صرفه‌جویی آب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌حدود سه دهه است که روزهای اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته "صرفه‌جویی در مصرف آب" نامگذاری شده است و امروز شنبه یکم تیرماه در حالی به عنوان "مدیریت مصرف آب، انرژی و خانواده" در هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده که مصرف آب نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.

بنابراین گزارش، تولید و مصرف آب در تهران به طور میانگین روزانه 3 میلیون مترمکعب است و آمارها نشان می‌دهد که از فروردین ماه تا 26 خرداد ماه امسال تهرانی‌ها 261 میلیون مترمکعب آب مصرف کرده‌اند که 11 میلیون متر مکعب بیشتر از سال گذشته است.

در 31 خرداد ماه امسال نیز تولید و مصرف آب به طور میانگین به 40.2 متر مکعب بر ثانیه رسید که نسبت به 31 خرداد ماه سال گذشته 2 متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.

محمدرضا احمد نسب قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند،‌گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه مصرف آب حدود 250 میلیون متر مکعب رشد داشته است.

وی افزود: مردم باید دقت کافی در مصرف آب داشته باشند و به خصوص در استانداردسازی کولرهای آبی که مصرف آب بالا را به خود اختصاص می‌دهند اقدام کنند.

با گرم شدن هوا استفاده از کولرهای آبی نیز به شدت افزایش یافته و همین موضوع باعث شده تا مصرف آب نیز بالا برود. البته اگر کولرهای آبی استاندارد نباشد قطعا مصرف آب بالایی خواهند داشت به همین منظور شرکت برق منطقه ای در راستای دستیابی به اهداف کاهش پیک تابستان ۹۸، کولرهای آبی نصب شده در ۱۷ مجتمع و شهرک مسکونی بزرگ را به صورت رایگان، بازبینی، تنظیم و تعمیر کرده است.

بر اساس این گزارش، در مرحله نخست اجرای این طرح، شناسایی مجتمع‌های مسکونی و اداری پرجمعیت که دارای کولرهای آبی فرسوده در پشت بام هستند در دستور کار قرار گرفته و در مرحله بعد، پس از هماهنگی لازم با مدیران مجتمع و مالکان واحدهای مسکونی، تعمیرات دوره‌ای کولرهای مذکور به‌صورت رایگان انجام شد.

در حال‌حاضر بیش از ۱۸۰۰ کولر آبی به همت منطقه برق افسریه، بازبینی، اصلاح و تعمیر شده و اجرای طرح مزبور در این منطقه تا دستیابی به اهداف تعیین شده، همچنان ادامه دارد.

کولرهای آبی فرسوده و عدم انجام تعمیرات دوره‌ای این دسته از سیستم‌های سرمایشی، از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف برق در فصل تابستان است و پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح، تاثیر قابل توجهی در کاهش بار شبکه توزیع برق پایتخت در ساعات اوج مصرف داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول