اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

استقبال از تابستان با مجسمه‌های برفی + تصاویر

در آخرین روز خردادماه، دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی در ایستگاه ۷ تله‌کابین توچال با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد؛ مجسمه‌هایی که به استقبال تابستان گرم تهران رفتند و تیغ آفتاب تیرماه به زودی آن‌ها را آب خواهد کرد.

استقبال از تابستان با مجسمه‌های برفی + تصاویر

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی طی روزهای پنجشنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ خرداد، توسط مجموعه تفریحی ورزشی تله‌کابین توچال با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیست اسکی توچال (ایستگاه ۷ تله کابین) برگزار شد.

 

 

 

تماشای این رویداد آزاد بود و حتی برای حضور مردم تمهیداتی هم در نظر گرفته شده بود. به گفته سیدحسن میریحیایی مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی تله‌کابین توچال، مجموعه برای این دو روز تخفیف ۱۵ درصدی بلیت تله‌کابین را در نظر گرفته بود. 

او یادآور شد: تا جمعه هفته قبل (۲۴ خرداد) پیست اسکی مجموعه فعال بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و تا این موقع از سال هیچ‌وقت امکان فعالیت نداشت. این موضوع را مدیون  بارش‌های فراوان سال گذشته و نعمات آسمانی ابتدای سال جاری هستیم.

 

 

در این جشنواره، ۹ استاد مدعو، ۲۱ نفر در بخش دانشجویی (غیررقابتی) و ۵۰ نفر در بخش فراخوان (رقابتی) حضور داشتند که در پایان اعضای هیأت داوران شامل نرگس حریریان، رضا قره‌باغی و کوروش گلناری، نفرات اول تا سوم را به شرح زیر معرفی کردند.

 

 

* بخش دانشجویی:

نفر اول: احسان گرمسیری، نفر دوم: سارا عبدلی، نفر سوم: سید حسام‌الدین جوادزاده، تقدیر: فاطمه اساعدی

 

 

* بخش رقابتی:

نفر اول: ایمان آقایی، نفر دوم احمد قاضی، نفر سوم محسن دهقانزاده 

 

 

هادی مظفری، مدیرکل اداره هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این رویداد نوشته است:

دیشب، خستگی موج می زد در صورت اپراتورهای تله کابین. یکیشان می‌گفت؛ در فصل اسکی، این همه آدم به اینجا نیامده بود. 
دو روز بود که آنقدر مردم را بین مسیر ایستگاه ١ تا ٧ توچال بالا و پایین فرستاده بودند که رمقشان تمام شده بود.
ما آخرین بازماندگان بودیم.
اذان می‌گفتند در بام تهران که ما رسیدیم پایین.
هزاران نفر از ساعت ٣ عصر توی صف بودند و ٨ شب رسیدند به بام ِتهران که از آن بالا می‌شد تهران را دید وقتی آخرین چراغ‌هایش داشت روشن می‌شد.
یکی می‌گفت؛ به اندازه مسیر تهران-چالوس توی راه بودیم از فرط ِازدحام جمعیت.
ما آخرین بازماندگان بودیم وقتی سوار «تله سیژ» شدیم. 
باد، لابه‌لای کوه‌ها و روی پوست و لب‌های آفتاب‌سوخته‌مان می‌پیچید و پشت سرمان، برای مجسمه‌های برفی که شب را تنها می‌ماندند، دست تکان دادیم.
حس ِغریبی بود که آفتاب تیرماه - به زودی- آن‌ها را آب خواهد کرد و جریان خواهند یافت به سمت ِآن دریاچه کوچک در آن پایین‌دست و شاید، روزی از تمام فیلترهای تصفیه‌خانه «کن» گذشتند و برگشتند در لیوان آبی که -نیمه شب- هر کدام از ما -سرآسیمه- بیدار شویم و سر بکشیم یا چه می‌دانم! پسرکی در ظهر امتحان نهایی سال بعد، دهانش را بچسباند به شیر آبخوری مدرسه‌اش و چشمان یکی از مجسمه‌های برفی را سربکشد.

 

 

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه این رویداد ضمن تأکید بر معرفی درست از هنر خوب در لایه‌های عمومی‌تر جامعه گفت: اگر گوش و چشم عموم مخاطبان با هنر آشنا شود، گزینه‌ها و انتخاب‌هایشان با هنر، متعالی‌تر می‌شود و کمتر جذب نمونه‌هایی می‌شوند که ارزش هنری پایین‌تری دارند. 

وی افزود: با نگاه آمایش سرزمینی و کشف ظرفیت‌های نو در نقاط مختلف ایران می‌توان رویدادهای هنری گسترده‌تری را برنامه‌ریزی کرد. مجسمه‌های نمکی تالاب نمکزار کجی نهبندان از این گروه است و رویداد مجسمه‌های برفی و یخی در کلان‌شهر تهران هم در ادامه همین روند شکل گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: دست تعامل و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوی هر نهاد و سازمانی که بخواهد در زمینه فرهنگ و هنر همکاری کند، دراز است و خود ما هم به سمت کشف ظرفیت‌های همکاری قدم برمی‌داریم و تلاش می‌کنیم این بسترها را فراهم کنیم تا رویدادهای هنری کشور بتواند از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول