اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

مقام یمنی: چرا حس بشردوستی ترامپ برای کشته‌های یمنی زنده نمی‌شود؟

پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد به دلیل احتمال کشته شدن 150 نفر از واکنش نظامی به ایران منصرف شده، یک مقام یمن این ادعا را به سخره گرفت.

مقام یمنی: چرا حس بشردوستی ترامپ برای کشته‌های یمنی زنده نمی‌شود؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد پنجشنبه هفته گذشته (30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در فضای ایران هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر روز جمعه (دیروز) ادعا کرد، کشورش قصد پاسخ به این اقدام را داشته اما ۱۰ دقیقه قبل از آغاز حمله به سه سایت در ایران دستور توقف آن را صادر کرده است (جزئیات بیشتر).

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به این توئیت ترامپ اعلام کرد: «ترامپ پاسخگویی به ایران را با این توجیه که عملیات مذکور 150 ایرانی در سه سایت را هدف قرار می‌داده، متوقف کرده است اما وی از حمایت از سعودی و ائتلاف متجاوز که هزاران غیرنظامی یمنی را کشته دست برنمی‌دارد و تصمیم کنگره را وتو می‌کند؛ چرا ترامپ برای غیرنظامیان کشته شده در یمن حس بشردوستی ترامپ پیدا نمی‌کند؟».

 

دونالد ترامپ سوم خردادماه گذشته با اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران به‌ دلیل تنش با ایران، کمیته‌های کنگره را از قصد خود برای فروش بیش از هشت میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن مطلع کرد. 

 رئیس‌جمهور آمریکا در صورت اعلام وضعیت اضطرار ملی می‌تواند مفاد مندرج در قوانین کنترل تسلیحاتی را نادیده گرفته و بدون مجوز کنگره سلاح بفروشد.

 مجلس سنای آمریکا پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد/ ۲۰ ژوئن) طرحی را که خواستار لغو برنامه دونالد ترامپ برای استفاده از اختیارات ویژه جهت فروش سلاح به عربستان سعودی است را تصویب کرد. 

اخیرا «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول