اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نباید حل مشکلات به اموری مانند FATF گره زده شود

امام جمعه ابهر با ابراز نارضایتی از اوضاع گفت: در مواجه با مردم بیهوده بهانه‌جویی نکنید، زلال و روراست باشید و حل گره مشکلات را به اموری دیگر مثل FATF و استقلال فلان وزارت پاس ندهید.

نباید حل مشکلات به اموری مانند FATF گره زده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به حوادث روی داده در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: یکی از این وقایع سوء‌قصد به جان مقام معظم رهبری در ششم تیر سال 60 بود که در عین ناگوار بودن، سندى بر حقانیت انقلاب و نظام اسلامى است که در آن برهه تروریست‌های وابسته به استکبار چهره‌های اصلی انقلاب را آماج حملات خود قرار داده بودند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر نجات معجزه‌وار مقام معظم رهبری از آن حمله تروریستی افزود: به رغم جراحات شدید، تقدیر الهى این بود که انقلاب اسلامى اوج خودش را با ایشان تجربه کند.

*دهه چهارم انقلاب اسلامى را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذارى شده است

وی به آغاز هفته قوه قضائیه و هفته عدالت و هفته مبارزه با حقوق بشر آمریکایی اشاره و تصریح کرد: این مهم تا بدانجا اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامى دهه چهارم انقلاب اسلامى را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذارى کرده‌اند، عنوانى که از آن مى‌توان به عنوان مطالبه ملت از نظام اسلامى در دهه پنجم انقلاب اسلامى نیز یاد کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، عدالت تنها شرط براى رهبرى جامعه اسلامى نیست، بلکه همه مسؤولان نظام اسلامى در هر رتبه‌اى که هستند، باید در سطح خود از تقوا و عدالت برخوردار باشند، گفت: مسئله عدالت و تقوا باید در همه مسؤولین باشد و در نظریه سیاسى اسلام، عدالت گسترهاى موسع دارد، لذا آنچه از عدالت به‌عنوان اهداف حکومت اسلامى تعبیر شده محدود در مفهوم اقتصادى و معیشتى آن نیست، بلکه حوزه‌هاى اقتصادى، اجتماعى، سیاسى و حتى فکرى - فرهنگى را نیز در برمى‌گیرد.

امام جمعه ابهر ادامه داد: عدالت اجتماعی و اقتصادی ایجاب می‌کند که همه مردم از اسراف به دور باشند در مجالس و مراسم‌های خود به مسئله اسراف و تبذیر دقت کنند و از این مهم‌تر در دولت اسلامی مسؤولین نیز باید ساده زیست باشند.

*ما انقلاب کرده‌ایم مسؤولین تشریفات را کنار بگذارند

وی با اشاره به وجود اسراف در برخی از مراسم‌ها افزود:  گاهی از خبرهایی که می‌رسد مغز انسان سوت می‌زند، در جامعه اسلامی قابل قبول نیست موقع سفر مسؤولین رده بالا اینقدر ریخت و پاش و اسراف باشد، اصلا ما انقلاب کرده‌ایم مسؤولین تشریفات را کنار بگذارند و درخواست می‌کنیم بیهوده برای نظام و بیت‌المال هزینه ایجاد نکنند در فکر رفع موانع تولید باشند تا تولید رونق پیدا کند.

رحیمی با تاکید بر بزرگواری مردم ایران افزود: مردم ما بسیار بزرگوار و کریم هستند اگر واقعا مسئولین کاری نتوانستند بکنند و یا ممکن نبود با مردم در میان بگذارند مردم کریمانه قبول می‌کنند اما توصیه می‌کنم حرفهایی که مردم را آزرده خاطر می‌کند، نزنید.

امام جمعه ابهر با ابراز نارضایتی از اوضاع گفت: در مواجه با مردم بیهوده بهانه‌جویی نکنید زلال و روراست باشید و حل گره مشکلات را به اموری دیگر مثل FATF و استقلال فلان وزارت پاس ندهید.

وی تاکید کرد: اگر شما واقعا به دستورات رهبری عمل کنید و با مردم همراه باشید و ارتباط معنوی خود را با خدا محکم کرده و توکل کنید، همه مشکلات به لطف الهی حل خواهد شد.

رحیمی افزود: گر احیانا واقعا به مسئله‌ای و قانونی نیاز هست که مشکل حل شود با سران قوا بنشینید و از سکان‌دار انقلاب مشورت بگیرید و حل کنید، ولی مردم را در اضطراب و استرس قرار ندهید و در فکر سفره مردم باشید.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول