اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سلیمی: وزیر آموزش‌وپرورش باید برای اجرای سند تحول برنامه داشته باشد

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آ‌موزش و پرورشی که معرفی می‌شود باید در عمل به اجرا و پیاده‌سازی سند تحول براساس یک زمان‌بندی واقعی و سریع اعتقاد داشته باشد.

سلیمی: وزیر آموزش‌وپرورش باید برای اجرای سند تحول برنامه داشته باشد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورشی که باید از سوی دولت به مجلس معرفی شود، گفت: به نظر من اولین ویژگی آقای وزیر باید این باشد که آموزش و پرروش را بدرستی بشناسد. 

وی گفت: باید وزیر آموزش و پرورش کسی باشد که این وزراتخانه را به ریل اصلی خود بازگرداند زیرا ما امروز شاهد آن هستیم که در پاره‌ای از موارد وزارت آموزش و پرورش به باشگاه سیاسی و دفتر احزاب تبدیل شده است. 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی باید به معنای واقعی کلمه به دنبال گسترش دو واژه آموزش و پرورش باشد. 

سلیمی ویژگی دیگر وزیر پیشنهادی را اعتقاد راسخ و عزم جزم به اجرای سند تحول دانست و گفت: وزیر آ‌موزش و پرورشی که معرفی می‌شود باید در عمل به اجرا و پیاده‌سازی سند تحول براساس یک زمانبندی واقعی و سریع اعتقاد داشته و اینگونه نباشد 2030 را یکشبه اجرا کند اما سند تحول را به کنار گذاشته باشد. 

وی به ضرورت پیشرفت در حوزه تولید محتوا آن هم محتوای بومی اشاره کرد و گفت: به نظر من ما در حوزه تولید محتوا عقب هستیم و حذف درس‌هایی مثل شهید فهمیده از کتاب‌های درسی مصداق این عقبگرد است. 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی  به معیشت معلمان و ضرورت داشتن برنامه برای آن اشاره کرد و گفت: امروز معیشت معلمان وضعیت خوبی ندارد و معلمان در مضیقه به سر می‌برند که وزیر آموزش و پرورش باید برای آن فکر اساسی کند. 

سلیمی در خاتمه توجه به نیروی انسانی کارآمد را یکی دیگر از ویژگی‌ وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در آینده نزدیک بین 300 تا 400 هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که بخش عمده‌ای از این افراد معلم هستند اما به نظر می‌رسد ما برای جایگزینی این افراد فکری نیاندیشیده‌ایم که وزیر آموزش و پرورش باید برای این مقوله هم فکری داشته باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول