اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شد

سخنگوی ائتلاف سعودی ضد یمن، مدعی شد که ائتلاف توانسته است یک فروند پهپاد یمنی را رهگیری و منهدم کند،‌ در حالی که یمن از حمله گسترده با چندین پهپاد خبر داده بود.

ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی شامگاه پنجشنبه (۳۰ خرداد) مدعی شد که توانسته است، پهپاد یمن را قبل از رسیدن به اهداف خود رهگیری و منهدم کند.

این ادعای ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی بعد از آن مطرح می‌شود که ارتش یمن ساعتی پیش اعلام کرد که با چندین پهپاد از نوع «قاصف کی ۲»، عملیات گسترده ای‌ علیه فرودگاه «جیزان» واقع در جنوب غرب عربستان سعودی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، سرگرد «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف مذکور مدعی شد که پدافند دفاعی عربستان سعودی ساعت ۲۰:۴۰ به وقت ریاض پهپاد یمن را منهدم کرده است.

او مدعی شد که یمنی‌ها به دنبال حمله به تأسیسات حیاتی و غیر نظامی عربستان سعودی هستند و به اهداف خود نتوانستند برسند.

ادعای المالکی در حالی صورت می‌گیرد که سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعد از پاسخ پهپادی ارتش این کشور به محاصره فرودگاه‌های یمن، عملیات علیه فرودگاه جیزان را موفق و دقیق خواند.

او گفت که بعد از این حمله پروازهای این فرودگاه کنسل و تردد در آن مختل شده است. سرگرد سریع تصریح کرد که یمن دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای است که سامانه‌های رهگیر آمریکایی و غیر آمریکایی مستقر در عربستان قادر به مقابله با آن‌ها نخواهند بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که موشک‌های بالستیک و پهپادهای این کشور می‌تواند هر هدفی را که در طول و عرض جغرافیایی عربستان باشد، هدف قرار دهد (جزئیات بیشتر).

بعد از حمله امشب پهپادهای یمن، مراکز رصد تردد هواپیماها از توقف پروازها در فرودگاه جیزان عربستان خبر دادند.

ارتش یمن طی دو هفته گذشته، در چند نوبت به فرودگاه‌های ابها و جیزان واقع در جنوب غرب عربستان سعودی حملات موشکی و پهپادی انجام داده است.


تصاویر رادراهای پرواز از فرودگاه جیزان


تصاویر رادراهای پرواز از فرودگاه جیزان

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول