اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال جامعه روستایی و عشایری تخصیص می‌دهد.

تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، علی اصحابی معاون صندوق کارآفرینی امید کشور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قرچک، اظهار کرد: بخشی از اعتباراتی که در قانون اشتغال و توسعه روستایی به استان تهران دیده‌شده در 4 بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی امید سپرده‌شده است.

وی گفت: برای تقویت روستاها، توسعه پایدار و اشتغال پایدار روستایی، نهایتاً قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی مصوب و به عرصه اجرا رسید.

این مسؤول بیان کرد: در بررسی صورت گرفته طی جلسه‌ای با حضور استاندار تهران عملکرد سه بانک تا حدودی مثبت نبود و با بررسی علت آن متوجه شدیم نداشتن یا عدم ارسال طرح‌های توجیه دار توسط شهرستان‌ها بوده است.

یک میلیون نفر بیکار در روستاهای کشور داریم

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه نقش اول در بررسی و شناسایی طرح‌ها را بخشداران، دهیاران و معتمدین روستاها ایفا می‌کنند، افزود: اعتبار تخصیصی ما، تحت عنوان اعتبارات کسب‌وکارهای روستایی و عشایری بوده و به شهری است؛ از 22 میلیون نفر ساکن روستایی در کشور، حدود یک‌میلیون بیکار داریم و این جامعه روستایی بعد از چهار دهه انقلاب اسلامی برای اولین بار است که جامعه روستایی از منابع نظام بانکی بهره‌مند می‌شوند.

اصحابی ادامه داد: از بخشداران و دهیاران و کارآفرینان روستایی می‌خواهیم از سیاست‌های کلی صندوق کارآفرینی امید مطلعش شوند، چراکه بر اساس قانون توسعه روستایی نظام بانکی و نظام تأمین مالی در جامعه روستایی تسهیل شد.

وی تاکید کرد: در روستاها دستورالعملی تحت عنوان شورای سیاست‌گذاری توسعه روستایی نوشته‌شده که در رأس آن فرماندار است و بخشدار، دهیاران، معتمدین و کارآفرینان روستایی در آن حضور دارند.

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: سه و نیم میلیون نفر در کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند و با اینکه دانش دارند اما بیکارند چون فاقد مهارت‌اند؛ رتبه کشور در حوزه موانع کسب‌وکار 123 جهان است، چراکه مشکلات زیادی در صدور مجوز، مساعدت دستگاه‌ها و ... وجود دارد و کارآفرین ما سرگردان هستند و برای دریافت مجوز خیلی باید بدود.

اصحابی در ادامه گفت: با توجه به بیکاری موجود در کشور همه باید پای کار باشیم و نباید کارآفرین پشت در اتاق مسئولان بماند.

وی سیاست‌های صندوق در حمایت از کسب‌وکارها را عنوان کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید از لحاظ قوانین نظام بانکی انعطاف‌پذیر است و باید طبق چارچوب آیین‌نامه‌ها منعطف حرکت می‌کنیم.

سود تسهیلات صندوق کارآفرینی امید 4درصد است

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور ابراز کرد: صندوق کارآفرینی امید از سال 70 راه‌اندازی شد و با تسهیلات قرض‌الحسنه 4 درصد در کل کشور فعالیت می‌کند؛ سالانه 1800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنیم و یک‌صد هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک 120 هزار فرصت شغلی در سطح کشور ایجاد کنیم.

اصحابی اضافه کرد: معمولاً کسب‌وکارهای خرد و کوچک را مؤسسات عامل کمتر حمایت می‌کنند چون عمر مفید آن‌ها را کم می‌کند و تنها نهاد مالی که این ریسک را پذیرفته صندوق کارآفرینی امید است.

99 درصد منابع صندوق کارآفرینی امید وصول می‌شود

وی یادآور شد: 99 درصد منابع صندوق کارآفرینی امید وصول می‌شود، با کارآفرین رفیق هستیم و تا زمانی که محصولش وارد بازار می‌شود آن‌ها را همراهی می‌کنیم، ایجاد طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی جزو استراتژی‌های ماست و در حال حاضر در 15 استان به مردم وام‌های مشارکتی با تشکیل شرکت تعاونی پرداخت‌شده و 108 طرح اجراشده است.

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور بابیان اینکه با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باید مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد، گفت: روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول ازجمله طرح‌های اجراشده در کشور است و ضریب امنیتی در روستاهای مرزی به خاطر ایجاد کسب‌وکارهای کوچک بیشتر شده است.

ایجاد صندوق روستایی در 1700 روستا

این مسؤول بیان کرد: برای مشارکت مردم روستا، صندوق خرد محلی ایجاد می‌کنیم و تاکنون حدود در 1700 روستای کشور، صندوق روستایی ایجادشده و شبکه فروش محصولات را ایجاد کردیم.

اصحابی اظهار کرد: در صندوق توسعه ملی و در بخش رسته‌های جامع توسعه روستایی، فعالیت‌های خاصی را می‌پذیریم که باید طرح‌های ارائه‌شده از شهرستان‌ها در قالب همین رسته‌های شغلی باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع دولت 18 هزار میلیارد تومان برای جامعه روستایی و عشایری تخصیص داده که از این میزان 7 هزار میلیارد تومان جذب‌شده و 4 هزار میلیارد تومان طرح پذیرفته‌شده و استان تهران کمترین جذب اعتبار را داشته است، گفت: در حوزه طرح‌های گلخانه‌ای، گردشگری، بوم گردی، تولید نرم‌افزارهای مجازی، صنایع تبدیلی و لبنی و... از 100 میلیون‌ تا 4 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنیم که در جامعه روستایی با کارمزد 6 درصد و در روستاهای مرزی 4 درصد است.

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور در پایان خاطرنشان کرد: دوره تنفس به تناسب طرح متفاوت بوده و از یک سال تا دو سال است و با بازپرداخت شش سال که از مزیت‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توانند بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/67037/پ/ی30/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول