اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست گروه‌های فلسطینی در دمشق؛ «معامله قرن» اجرایی نخواهد شد

گروهها و طیفهای فلسطینی در دمشق نشستی در رد طرح آمریکا برای صلح با رژیم صهیونیستی برگزار و تأکید کردند که این طرح موسوم به «معامله قرن» اجرایی نخواهد شد.

نشست گروه‌های فلسطینی در دمشق؛ «معامله قرن» اجرایی نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروهها، هیئتها، مراکز و طیفهای فلسطینی، سوری و عربی چهارشنبه (روز گذشته) در دمشق نشستی در محکومیت طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» برگزار کردند.

شعار این نشست،«نه به معامله قرن، نه به نشست بحرین، نه به تصمیم ترامپ برای حاکمیت صهیونیسم بر قدس و جولان» بود.

«خالد عبدالمجید» دبیر کل جبهه مبارزه مردمی فلسطین تأکید کرد که قرار است در 25 ماه جاری میلادی، در ورودی اردوگاه «الیرموک» (جنوب دمشق) همایشی با حضور شخصیتهای سوری، فلسطینی و سایر کشورهای عربی برگزار و موضع این افراد در قبال طرحهای آمریکا علیه مردم فلسطین اعلام خواهد شد.

عبدالمجید با اشاره به برگزاری چنین نشستهایی در سایر اردوگاههای فلسطینی در داخل و خارج از سوریه، درباره نشست منامه که در راستای محو آرمان فلسطین صورت خواهد گرفت، گفت: «با وجود تمامی اعلامیه‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اقدامات مسئولان اشغالگر اسرائیلی و همدستی شماری از کشورهای عربی درباره معامله قرن، تا زمانی که [این طرح] دارای پوشش فلسطینی  نباشد، این معامله به هیچ عنوان اجرایی نخواهد شد».

وی به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که هیچ یک از طیفهای فلسطینی در این نشست حضور نخواهند داشت.

آمریکا می‌گوید دلار در ازای فلسطین

«خلف المفتاح» مدیر کل مؤسسه بین‌المللی قدس نیز تأکید کرد که آمریکا قصد دارد همه چیز را در جهان تبدیل به کالا کند، و به همین دلیل بازگرداندن اعتبار به تفکرات مربوط به میهن، شهروندی، هویت و کرامت بسیار مهم است.

المفتاح به الوطن گفت که آمریکاییها و صهیونیستها «می‌خواهند بگویند که پول در برابر خاک، دلار در ازای فلسطین... لذا بازگرداندن اعتبار به اندیشه ملی‌گرایی اهمیت زیادی دارد».

وی درباره تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای احداث شهرکی به نام ترامپ در جولان اشغالی سوریه، تصریح کرد، «هر  آنچه آن را بنامند، جولان است. این نوعی نفاق، دروغ و تحریک احساسات مردم سوریه است... ولی پیام امروز مردم می‌گوید: نه».

این مسئول فلسطینی اعتراضات مردم جولان علیه رژیم صهیونیستی را بسیار مهم و عامل ناراحت کننده‌ای برای صهیونیستها دانست و اعلام کرد که در آینده کنفرانسهای دیگری در بیروت و سایر کشورهای عربی تحت عنوان «نه به عادی‌سازی... نه به معامله قرن... نه به محاصره ملت سوریه» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول