اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

قول‌های مسؤولان کرمانی به مردم شهداد

با گذشت نزدیک به سه ماه از سفر استاندار کرمان به شهداد، نشستی به منظور بررسی روند اجرای مصوبات این سفر با حضور مدیران مربوطه تشکیل شد تا مسائل و نتایج مورد بررسی قرار گیرند.

قول‌های مسؤولان کرمانی به مردم شهداد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، استاندار کرمان که پنجم فروردین ماه امسال و در نخستین روز کاری رسمی به بخش شهداد سفر کرده بود، حوزه‌های مختلف از جمله زیربنایی، گردشگری، کشاورزی، راه و غیره مورد بررسی قرار گرفت و فدائی نیز بعد از بازدید نیم روزی خود از این بخش قول پیگیری مسائل مطرح شده را داد.

به گفته فرماندار کرمان بیش از 70 درخواست از سوی ساکنان شهداد و اندوهجرد در این سفر مطرح شد که پس از جمع‌بندی آنها، در 11 فروردین ماه جلسه‌ای با مدیران شهداد و شهرستان برگزار و صورتجلسه‌ای با ۱۷ مصوبه به دستگاه‌ها ابلاغ‌ شد.

با گذشت نزدیک به سه ماه از سفر شهداد، استاندار کرمان امشب نشستی به منظور بررسی روند اجرای مصوبات این سفر با حضور مدیران مربوطه تشکیل داد تا مسائل و نتایج مورد بررسی قرار گیرند.

علی بابایی فرماندار کرمان در این نشست اظهار داشت: بعد از تشکیل جلسه یازدهم‌ فروردین ماه با مدیران شهداد و شهرستان کرمان و ابلاغ صورتجلسه‌ای با ۱۷ مصوبه به دستگاه‌ها، بسیاری ادارات‌ پاسخ‌ها را ارائه دادند و برخی موارد نیز که نیاز به اعتباراتی‌ داشت در بودجه دیده شد.

وی افزود: ۱۹ درخواست مربوط به کمک‌های مالی حمایتی و ۱۷ درخواست مربوط به جهاد کشاورزی بود که با توجه به اهمیت خاص کشاورزی، دو جلسه در کرمان و شهداد با حضور بخشدار و فعالان بخش کشاورزی برگزار کردیم‌.

بابایی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی بخشی از کارها انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه در راستای ساماندهی گلزار‌های شهدا، گلزار شهدای چهار فرسخ تحویل شده و پله و سطح شیب‌دار گلزار شهدادی شهداد نیز اقدام شد، عنوان کرد: گلزار شهدای اندهجرد نیز در حال توافق با پیمانکار هستیم و در دست اقدام قرار دارد.

به گفته نماینده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، معاینه رایگان کلیه خانواده‌های شهدا و ایثارگران بخش شهداد و اندوهجرد انجام و با هماهنگی بخشدار و نماینده بنیاد شهید، چکاب درمانی آنها صورت گرفته است.

اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال و توانمندسازی

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به تعدادی از درخواست‌های حمایتی از سوی اهالی بخش شهداد عنوان کرد: 20 تقاضا در این زمینه مطرح شده بود که مورد بررسی قرار گرفت، اما همه آنها شرایط حمایت مستمر را نداشتند که ضمن کمک‌های موردی به سمت طرح‌های اشتغال و توانمندسازی هدایت شدند.

وی با بیان اینکه امسال 2 میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال و توانمندسازی در بخش شهداد اختصاص داده شده است، افزود: کمک‌های موردی مطرح شده انجام شده است.

اعلام آمادگی برای تحویل گرفتن شبکه آب 2 روستا

به گفته علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان، آب روستاهای فشوئیه و کشیتوئیه بخش شهداد به شکل خودگردان است و تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیستند و همین مسئله موجب می‌شود که مقداری مصرف آب بالا می‌رود.

وی با اعلام آمادگی برای تحویل گرفتن شبکه آب این دو روستا عنوان کرد: در کشیتوئیه مقداری لوله‌گذاری اجرا و زهکش انجام شده است، اما شبکه تحویل ما نیست و عدم نصب کنتور و مصرف بی‌رویه را داریم.

فدائی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مسئله آب بهداشتی این مناطق باید سریعا حل شود، با اشاره به اینکه برخی از خانوارهای ساکن این مناطق تحت پوشش کمیته امداد هستند، عنوان کرد: خانواده‌هایی که زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، انشعاب به صورت رایگان برای آنها نصب می‌شود.

بازسازی پل محور اندوهجرد

سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به بازسازی پل محور اندوهجرد که در سیلاب اخیر تخریب شده بود، پرداخت و گفت: قرارداد با پیمانکار منعقد شده و پنج دهنه باکس در حال انجام است.

وی همچنین به بازدید معاون وزیر راه از محور شهداد – نهبندان اشاره کرد و گفت: سیلاب ابتدای سال 30 کیلومتر از این محور را به طور کامل تخریب کرد و با گذشته حدود سه ماه، همچنان دو طرف مسیر باتلاقی است و امکان پیاده رفتن ندارد.

سیدعلیخانی افزود: با توافق سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی، با توجه به حجم تخریب، بازسازی و یا احداث مجدد محور شهداد – نهبندان به شرکت ساخت توسعه زیربنایی داده شده است.

تأمین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستاهای جهر و اندوهجرد

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: سال گذشته اعتبارات ما در حوزه شهرستان کرمان رشد قابل توجهی داشت و اعتبارات بخش شهداد از 16 میلیارد تومان به 61 میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت.

وی از ساماندهی مدارس شبانه‌روزی و تعویض خوابگاه‌های دانش‌آموزی یاد کرد و بیان داشت: 51 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در مدارس بخش شهداد اختصاص داده شد و امسال در قالب پروژه مهر اعتبار مجددی خواهیم داشت.

اسکندری‌نسب بیان داشت: هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستاهای جهر و اندوهجرد نیز توسط آموزش و پرورش تامین خواهد شد و تعمیر و تجیز مدرسه جهر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص تعطیلی دبیرستان پسرانه منطقه سیرچ عنوان کرد: برای دایر شدن یک مدرسه باید میانگین حضور دانش‌آموزان را داشته باشیم، در صورتی که تعداد دانش‌آموزان این منطقه در یک رشته تحصیلی به 12 نفر برسد، مدرسه مجدد دایر خواهد شد.

اما به گفته نماینده شرکت گاز، گازرسانی به بخش شهداد در قالب پنج پروژه و با اعتبار 33 میلیارد تومان در حال اجراست.

در حوزه ورزش و جوان نیز، هشت خانه ورزش روستایی در بخش شهداد در حال اجراست و به گفته معاون ورزش و جوانان استان، خواسته‌های مردم در حداقل تجهیزات ورزشی برای روستاها در نظر گرفته شده است. 

تأکید بر دوبانده شدن محور شهداد – کرمان

حجت‌الاسلام الله‌وردی امام جمعه شهداد نیز به مسئله راه شهداد - نهبندان پرداخت و گفت: بنا به نظر کارشناسان این مسیر باید تغییر پیدا کند، بخشی از جاده که در سیلاب اخیر تخریب شده گودترین نقطه قرار دارد و آب امکان عبور دیگری ندارد.

وی دوبانده شدن محور شهداد – کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مسئله در زمان حضور رزم‌حسینی در استانداری کرمان مطرح و مورد قبول و واقع شده بود.

الله‌وردی بیان داشت: مسیر اندوهجرد به جهر حدود چهار کیلومتر است که همچنان خاکی مانده است، اما این مسیر رودخانه است و باید چاره اساسی برای آن دیده شود تا هم از مسافت کاسته شود و هم آسفالت آن اجرایی شود.

استاندار کرمان در این جلسه با تاکید بر اینکه گردشگری بخش شهداد با توجه به ظرفیت‌های آن باید به شکل ویژه دنبال شود، گفت: برای راه‌اندازی مجدد بازار شهداد، تسهیلات کم بهره را در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/80017/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول