اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

سرانجام 89 تفاهم‌نامه منعقد شده در نمایشگاه «تستا» / 2 و نیم میلیارد تومان یارانه دولتی

دبیر شورای عالی عتف در پایان یکصدوهشتادمین جلسه کمیسیون دائمی این شورا سرانجام تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در نمایشگاه تستا سال گذشته را تشریح کرد.

سرانجام 89 تفاهم‌نامه منعقد شده در نمایشگاه «تستا» / 2 و نیم میلیارد تومان یارانه دولتی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در پایان یکصدوهشتادمین جلسه کمیسیون دائمی این شورا اظهار داشت: جلسه امروز با ارائه گزارش برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای برگزاری نمایشگاه تقاضامحور «تستا» در سال 98  آغاز شد.  

وی گفت: در این جلسه برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره مدیریت جدید و مکانیزم پشتیبانی از زیست بوم نوآوری کشور با حمایت برنامه‌های جدید صندوق ارائه شد. 

برومند ادامه داد: در سال گذشته دبیرخانه شورا نمایشگاه تستا را برگزار کردیم که این روش ارتباط عرضه و تقاضا مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود و ایشان بر ادامه کار تاکید دارند و در این جلسه روی این موضوعات که این کار چگونه توسط دبیرخانه شورا ادامه یابد صحبت شد. 

دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به آمار قراردادها و تفاهم‌نامه‌های نمایشگاه سال گذشته گفت: تعدادی قرارداد برای وزارت دفاع انجام شده است، در مجموع تعداد تفاهم‌نامه‌های منعقد شده 89 تفاهم‌نامه است که 16 عدد  منجر به قرارداد شده، 8 عدد در شرف انعقاد قرارداد است، 19 عدد در حال بررسی و 49 تفاهم‌نامه نیز لغو شده است. 

وی ادامه داد: بنابراین برای هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود باید به طور مداوم تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری کنیم تا مشخص شود چه اتفاقی برای آ‌نها در پایان رخ می‌دهد. 

دبیرکل شورای عالی عتف گفت: به دنبال مکانیزمی هستیم که عرضه و تقاضا در طول سال دائمی شود که شاید نمایشگاه مجازی یکی از روش‌های این کار باشد. 

وی ادامه داد: همچنین باید مکانیزم‌های پشتیبان برای ادامه کار دیده شود، به این معنی که صندوق نوآوری و شکوفایی که سال گذشته پشتیبان این موضوع بود امسال نیز حمایت کند و همچنین دستورالعمل‌های آسان‌تری فراهم شود. 

برومند در پاسخ به این سوال که آیا یارانه‌های دولتی به این قراردادها تخصیص داده شد، گفت: یارانه‌ای از جانب دفتر فناوری و نوآوری به مبلغ 2.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از طریق پارک فناوری تهران در حال تخصیص است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول