اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تشریح چالش‌های حوزه‌ پژوهش و فناوری/ اعتبار ۱۵ میلیون یورویی برای ۳۱ طرح فناورانه

معاون جهاددانشگاهی با برشماری ۴ چالش مهم در حوزه‌ی پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، از اعتبار ۱۵ میلیون یورویی برای ۳۱ طرح فناورانه، بلوغ سازمانی و استفاده‌ بهینه از شرایط تحریم خبر داد.

تشریح چالش‌های حوزه‌ پژوهش و فناوری/ اعتبار ۱۵ میلیون یورویی برای ۳۱ طرح فناورانه

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی صبح امروز (۲۹ خردادماه) در گردهمایی روسای واحدهای سازمانی این نهاد، با اشاره به دیدار پژوهشگران جهاددانشگاهی با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ۱۵ میلیون یورو از محل تبصره ۴ صندوق توسعه ملی به جهاد دانشگاهی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته از ۱۰ طرح فناورانه جهاددانشگاهی در هفته پژوهش رونمایی شد، افزود: از ۲۰ برگزیده جشنواره پژوهش کشور ۲ پژوهشگر مربوط به جهاددانشگاهی بود.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با اشاره به ارتباطات گسترده جهاددانشگاهی با بدنه اجرایی کشور، ادامه داد: در سال گذشته جلسات متعددی با وزیر نفت، وزیر کشاورزی، وزیر آموزش و پرورش و دفاع و بسیاری از روسای سازمان ها برگزار شد.

پورعابدی با بیان این که جهاددانشگاهی سالانه در ۱۲ نمایشگاه حضور مستمر دارد، تصریح کرد: در سال گذشته حرکت خوبی در این زمینه صورت گزفت به طوری که جهاددانشگاهی برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز باکو شرکت کرد.

وی با تاکید براین که ۳۱ طرح فناورانه در جهاددانشگاهی تعریف شده است، اظهار کرد: مشخص شده که این طرح ها چه چالشهایی را در کشور هدف گرفته اند و خروجی آن ها مشخص شده است.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی افزود: ۹ طرح کشاورزی، ۱۷طرح در حوزه فنی و مهندسی، ۶طرح پزشکی در جهاددانشگاهی تعریف شده که ۱۹ واحد سازمانی ما درگیر این ۳۱ طرح است.

پورعابدی در توضیح نوع شناسی طرح‌های پذیرفته شده‌ در جهاددانشگاهی بیان کرد: تامین هزینه‌ی فاز صفر توسط خود واحدهای سازمانی، دستیابی به نتایج و خروجی‌های مشخص فناوری و محصول، تجاری‌سازی و توسعه محصول و بازار، جذب مشارکت، توسعه منابع و تامین بازار، توجه و به کارگیری کارفرمایان و استفاده کنندگان نهایی، داشتن شورای رهبری طرح‌ها و برگشت منابع مالی به حوزه‌ی پژوهش و فناوری از جمله مهم ترین نکات در این زمینه است.

وی در ادامه با برشمردن ۴ چالش عمده در حوزه‌ی پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، تشریح کرد: در زمینه‌ی منابع انسانی باید به کشف استعدادها، ارتقای آن و حفظ و نگهداشت، تربیت منابع انسانی چیره دست و نظام جبران خدمات توجه کرد.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ادامه داد: مسایل مالی و توجه به توسعه‌ی درآمد و بودجه‌ریزی و انتخاب زمینه‌ی کاری مشخص در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، دو مورد چالش دیگر در این زمینه است.

وی افزود: تدوین ساختارهای مناسب و ارایه مدل در این زمینه و همراه کردن با حوزه‌ی تجاری‌سازی و فناوری، چهارمین چالش در این زمینه است.

پورعابدی در پایان با توجه به فرصت‌های مهم و امیدآفرین پیش رو برای جهادگران جهاددانشگاهی تاکید کرد: دیدار پژوهشگران این نهاد با مقام معظم رهبری، اعتبار ۱۵ میلیون یورویی برای ۳۱ طرح فناورانه، بلوغ سازمانی و استفاده‌ی بهینه از شرایط تحریم که یک تهدید و فرصت بزرگ برای کشور است، از جمله زمینه‌های پیش روی امیدآفرین برای جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول