اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رسالت اساتید بسیجی پرورش دانشجو در تراز شهید چمران

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: شهید چمران به‌ عنوان یک اسوه کامل انسانی و استکبارستیزی با روحیه ویژه احساس مسؤولیت نسبت به جامعه بودند که توجه به ویژگی‌های این بزرگوار و تأکیدات رهبری و انتظارشان از اساتید بسیجی در پرورش انسان‌هایی در تراز شهید چمران رسالت بسیج اساتید دوچندان می‌شود.

رسالت اساتید بسیجی پرورش دانشجو در تراز شهید چمران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدباقری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: شهید چمران به‌عنوان یک اسوه کامل انسانی و استکبارستیزی باروحیه ویژه احساس مسؤولیت نسبت به جامعه بودند که توجه به ویژگی‌های این بزرگوار و تأکیدات رهبری و انتظارشان از اساتید بسیجی در پرورش انسان‌هایی در تراز شهید چمران رسالت بسیج اساتید دوچندان می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بابیان اینکه محور اول اقدامات بسیج اساتید در سال 98 ادامه رویکرد حل مسأله است، گفت: رویکرد بسیج در سال 98 این است که اساتید بسیجی در بطن جامعه کار ویژه‌ای انجام بدهند که از جمله آن کار جهادی و انقلابی است، در سال 98 با تعیین اولویت‌ها و شناسایی و حل معضلات و رفتار جهادی و انقلابی به دنبال شبکه‌سازی اساتید در جامعه نخبگانی و به دنبال آن تکمیل شبکه ملی دفاع از انقلاب اسلامی در سطح استان هستیم که نیاز دارد جبهه علمی فرهنگی اسلامی و اندیشکده های علمی و راهبردی در استان اصفهان شکل بگیرد.

وی در خصوص محور دوم به نقش جهادی اساتید در بیانیه دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: بیانیه گام دوم درواقع نقشه راه چهل سال آینده کشور است و با توجه به پمپاژ امید و نقش ویژه جوانان که تحت تدابیر ویژه رهبر انقلاب در این بیانیه گنجانده‌شده، اساتید بسیجی در دفاتر و کانون‌ها در سطح اصفهان اولاً وظیفه تبیین؛ دوم بومی‌سازی آن نسبت به هر شهرستان و سوم اجرایی کردن بیانیه را بر عهده‌دارند که به همین منظور هفت کارگروه تخصصی راه‌اندازی شده تا در اجرایی شدن این سه فعالیت تبیین، بومی‌سازی و اجرایی کردن و اثرات آن برای دانشجویان اقدامات مفیدی انجام شود.

باقری در محور سوم سخنان خود درباره اندیشکده های علمی راهبردی صحبت و تأکید کرد: در سطح استان اصفهان بیش از 90 کانون و دفتر وجود دارد و اساتید بسیجی در این مراکز که رو به افزایش هستند مشغول فعالیت‌اند، با توجه به فعالیت 5 اندیشکده به دنبال افزایش آنان به 10 اندیشکده تخصصی در سال 98 هستیم؛ اندیشکده های علمی به دنبال تشکیل گروه‌های مسأله یاب و مسأله محور ذیل اندیشکده در کانون‌ها و دفاتر سطح استان‌اند، تا زیرمجموعه‌ها برای تبیین و حل مسأله و ارائه راهکار همکاری داشته باشند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در محور چهارم صحبت خود اذعان کرد: با توجه به اینکه تعداد کانون‌ها به 90 مورد می‌رسد و بیش از 4 هزار و 200 نفر از اساتید در سطح استان اصفهان به عضویت بسیج اساتید درآمده‌اند، به دنبال ایجاد دفاتر و کانون‌های تخصصی در این مجموع هستیم، پیش‌ازاین کانون‌ها جامع‌الشرایط بودند و همه تخصص‌ها در آن‌ها وجود داشت اما در سال 98 کانون‌های بسیج اساتید در سطح استان در سطح 6 دانشگاه بزرگ استان تخصصی می‌شوند.

وی در محور پنجم به حضور اساتید در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره داشت و ابراز کرد: با توجه به دغدغه اساتید و نیاز جامعه و انقلاب به حضور آنان نیازمند حضور اساتید در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند که امسال یکی از نمودهای این حضور در پویش ملی حمایت از سیل‌زده‌ها بود و با کسر یک روز یا بیشتر از حقوق خود، کمک نقدی و غیر نقدی در این طرح شرکت کردند و همچنان هم ادامه دارد.

باقری ادامه داد: بیش از 1 هزار و 300 نفر از اساتید و جامعه نخبگانی در این طرح شرکت کردند و بیش از 2 میلیارد تومان به سیل‌زده‌ها کمک شد که جدای از کمک‌های غیر نقدی بود. اساتید زیادی هم بدون حضور نام حتی به‌صورت فیزیکی در جریان سیل کمک کردند، همچنین اعزام مشاوره تخصصی به مناطق سیل‌زده در دو مرحله و کارهای تخصصی ویژه در بخش سیل‌زده انجام خواهد شد، حضور در عرصه‌های جهادی و علمی، اردوهای جهادی سمیرم و پادنا، فعالیت در عرصه خانواده محوری، تشکیل جبهه علمی فرهنگی استان اصفهان، همکاری با قرارگاه پیشرفت و آبادانی، تشکیل شبکه‌سازی فرماندهان جنگ نرم و... ازجمله اقدامات صورت گرفته برای حضور در این عرصه بوده است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت ویژه‌ای در بسیج اساتید وجود دارد که نیاز دارد مسؤولان در دستگاه‌های اجرایی در عرصه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/63095/س30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول