اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

افزایش 21 تریلیون دلاری ثروت 1 درصدی های آمریکا طی 30 سال

1 درصد راس جامعه آمریکا از سال 1989 به این سو 21 تریلیون دلار به دست آورده اند در حالی که 50 درصد پایین جامعه 900 میلیارد دلار از ثروت های خود را از دست داده اند.

افزایش 21 تریلیون دلاری ثروت 1 درصدی های آمریکا طی 30 سال

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: برگی جدید بر کوه شواهد آماری موجود که نشان از وخیم تر شدن وضعیت نابرابری در آمریکا دارد. بر اساس تجزیه و تحلیلی که روز جمعه منتشر شد، 1 درصد راس جامعه آمریکا از سال 1989 به این سو 21 تریلیون دلار به دست آورده اند در حالی که 50 درصد پایین جامعه 900 میلیارد دلار از ثروت های خود را از دست داده اند.

مت بروئینگ موسس اندیشکده دست چپی «پروژه سیاستگذاری مردم» با بررسی مجموعه داده های اخیرا منتشر شده بانک مرکزی آمریکا تحت عنوان «تراز توزیع مالی» دریافته است که «یک درصد راس جامعه در مجموع مالک 30 تریلیون دلار دارایی هستند، درحالی که نیمه پایین جامعه کمتر از هیچ دارند و این یعنی میزان دیون آنها از دارایی هایشان بیشتر است.»
به گفته بروئینگ رشد نابرابری ثروت ها طی 30 سال گذشته «برق از سر انسان می پراند.» او می نویسد: «بین سال های 1989 تا 2018 یک درصد راس جامعه مجموع ثروت خالص خود را  به میزان 21 تریلیون دلار افزایش داده است. پنجاه درصد پایین جامعه درواقع شاهد آن بوده که طی همین مدت ثروت خالص آن به میزان 900 میلیارد دلار کاهش یافته است.»
پرامیلا جیاپال نماینده دمکرات در توئیتی در واکنش به تجزیه و تحلیل برونیگ نوشته است: «چه بحران عظیمی!»
جیاپال که معاون مجمع نمایندگان مترقی کنگره است می نویسد: «ما شاهد بدترین نابرابری از دهه 1920 به بعد در این کشور هستیم. سه نفر از ثروتمندترین افراد در آمریکا به اندازه 50 درصد پایین جامعه ثروت دارند.»

نویسنده: جیک جانسون 

منبع: https://plink.ir/IO3IE

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول