اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| تعداد خطاهای پزشکی در کشور چشمگیر نیست

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی گفت: تعداد خطای پزشکی در کشورمان چشمگیر نیست؛ اما همین شمار اندک نیز به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

فارس من| تعداد خطاهای پزشکی در کشور چشمگیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «بیمار و جوانی 29 ساله 3 سال در شاهرود دنبال احقاق حق و ادامه درمان است» از مسؤولان پرسیده‌اند که برای پیشگیری از خطاها در حوزه درمان چه برنامه‌ای دارند.

در این سوژه آمده است: «پسر جوانی 29 ساله در اسفند سال 1394 سه ماه بعد از مراسم ازدواجش که عید آن سال قرار بود به کربلا برای ماه عسل برود، شب عید سال نو اولین بهار متأهلی‌اش در بیمارستان خاتم شاهرود سه نوبت عمل جراحی بی رضایت می‌شود؛ ادامه مطلب را اینجا بخوانید...»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

عبدالرزاق برزگر، قائم مقام سازمان پزشکی قانونی در حاشیه کنفرانس یک روزه پزشکی قانونی در سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان، درباره خطاهای پزشکی در کشور نسبت به آمار جهانی و فراوانی آن اظهار کرد: در کشور ما خطای پزشکی نسبت به آمار جهانی کم است و جایی که دامنه فعالیت گسترده‌تر باشد، احتمال بروز خطا نیز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در جاهایی که جراحی بیش از حد صورت می‌گیرد، مثل جراحی زنان، ارتوپدی و جراحی‌های عمومی خواه‌ ناخواه خطا و قصور بیشتر می‌شود و شکایات نیز در این بخش بیشتر است.

برزگر با اشاره به اینکه در این موارد هم خطا و قصور گسترده نیست، ادامه داد: در بخش جراحی‌های زنان، ارتوپدی و ... هم خطای پزشکی در کشور ما چشمگیر نیست؛ بلکه مختصر است، چراکه کادر درمانی تلاش می‌کنند میزان خطاها را به حداقل برسانند.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی گفت: با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در بخش‌های مختلف گفت: تعدادی از این پرونده‌ها در نظام پزشکی و تعدادی در پزشکی قانونی بررسی می‌شود که ممکن است در نظام پزشکی از نظر انتظامی و قصور آن در پزشکی قانونی بررسی شود و همپوشانی داشته باشند.

وی ادامه داد: در مجموع، حدود 10 هزار پرونده در طول سال بررسی می‌کنیم که کمتر از پنج هزار پرونده مربوط به قصور است که تأیید می‌شود.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی، کمبود نیروی انسانی را از مهم‌ترین چالش‌های این سازمان عنوان کرد و با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جذب نیرو بیان کرد: با همکاری مسؤولان کشور، برای جذب 400 نیرو اقدام می‌شود.

انتهای پیام/74034/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول