اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

«تولید»، مهم‌ترین استراتژی جمهوری اسلامی در تقابل با تحریم است

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بحث تولید مهم‌ترین استراتژی جمهوری اسلامی در تقابل با تحریم است و چنانچه بتوانیم تولید خود را در حوزه‌های مختلف سامان دهیم در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم.

«تولید»، مهم‌ترین استراتژی جمهوری اسلامی در تقابل با تحریم است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز تشکیل جهاد سازندگی در ساختمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به‌تلاش شبانه‌روزی جهادگرانِ جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که سبب تشکیل جهاد سازندگی شد، بحث محرومیت‌زدایی بود.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اولویت تشکیل این سازمان حضور در مناطق محروم بود و می‌توان گفت، دیدگاه امام این بود که توسعه و عمران روستا پیشران توسعه کشور است، بنابرای انتظار ما این است که توجه ویژه و خاصی را به‌حوزه روستاها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه 73 درصد جمعیت خراسان رضوی را شهرنشینان به‌خود اختصاص می‌دهند و تنها 26 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، بنا بر آمار، میزان روستاییان ما همچنان در حال کاهش و نگران‌کننده است.

جعفری با تاکید بر اینکه باید به‌امر تولید در روستاها توجه کرد، این مقوله را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: امروز انتظار می‌رود که جهادگران همان‌گونه که در زمان جنگ حضور داشتند، در جنگ اقتصادی نیز حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به‌این موضوه که خودکفایی در همه حوزه‌ها باید مد نظر قرار گیرد، بیان کرد: ما به‌راحتی می‌توانیم با توجه به‌داخل بسیاری از مشکلات خود را مرتفع کنیم.

وی خطاب به‌حاضران اضافه کرد: در زمان جنگ، جان خود را فدای آرمان‌های انقلاب کردید، حال چرا امروز جان خود را معرض آرمان‌های جنگ اقتصادی قرار نمی‌دهیم!؟

جعفری به‌وجود فرهنگ جهادی در سازمان جهاد سازندگی اشاره و خاطرنشان کرد: درخواست بنده این است که این فرهنگ در سازمان جاری شود.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: بحث تولید مهم‌ترین استراتژی جمهوری اسلامی در تقابل با تحریم است و چنانچه بتوانیم تولید خود را در حوزه‌های مختلف سامان دهیم در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم.

وی بیان کرد: رسیدن به‌این امر شدنی است در صورتی که مدیران بتوانند زیرمجموعه را سامان دهند و کارشناسان به‌درستی طراحی کنند.

جعفری ضمن تاکید بر اینکه در حوزه‌های حمایتی، حمایت کامل و صد درصد می‌کنیم، عنوان کرد: در این مسیر نباید از اعتماد مردم غفلت کنیم، همچنین اینکه بخواهیم از کشور دیگر دام وارد کنیم، زیبنده کشور و استان امام(ع) نیست.

خرید بیش از 2 میلیون تن گندم در کل کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه جهاد سازندگی فعالیت خود را از نقاط محور آغاز کرد، گفت: بعد از شروع جنگ در قالب ستادهای مردمی و مهندسی رزمی اوج بلوغ خود را نشان داد تا اینکه عنوان سنگرساز بی‌سنگر را کسب کرد.

محمد رضا اورانی با اشاره به‌اینکه چنانچه هر جایی صحبت از محرومیت‌زدایی است، قطعا رشادت‌ها و دلاروی‌های جهادگران در ابتدای خط است، تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب و در سالی که به‌نام سال «رونق تولید» نامگذاری شده، یک وظیفه مضاعفی داریم و آن حضور جهادی در جبهه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: کما اینکه در چهار سال اخیر، وزارت جهاد کشاورزی مجددا در بحث گندم این وزارتخانه را در نان مردم به‌خودکفایی رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در کل کشور از 25 فروردین که خرید گندم آغاز شد، 2 میلیون و 800 هزار تن و در خراسان رضوی 65 هزار تن گندم به‌مراکز خرید گندم تحویل شده است.

اورانی تاکید کرد: باید بکوشیم در بحث کشت دانه‌های روغنی هم به‌خودکفایی برسیم، امروز 14 درصد از نیاز روغن کشور در داخل کشور تامین می‌شود و برای خودکفایی در این امر کشت یک میلیون هکتاری کلید زده شده که سهم خراسان رضوی در این بخش 50 هزار هکتار است و این در حالی بوده که سطح زیر کشت ما در این بخش تنها 5 هزار هکتار است.

وی ضمن اشاره به‌این موضوع که وزیر جهاد کشاورزی در توسعه کشت گلخانه‌ای از خراسان رضوی رضایت ندارد، ادامه داد: ظرفیت این استان در خصوص کشت با استان‌های یزد و اصفهان قابل مقایسه نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: چنانچه فرمایش رهبری معظم انقلاب  مبنی بر «ما می‌توانیم» را مورد توجه قرار دهیم، این انتظار شدنی است.

اورانی به‌افزایش بحث راندمان کشاورزی در سطح اشاره و تصریح کرد: میزان کشت گندم درخراسان رضوی 3 تن و 447 کیلو در هکتار و میانگین کشوری 4 تن و 343 کیلو گرم و علمکرد گندم کار نمونه کشور بیش از 11 تن در هکتار است.

وی تاکید کرد: همان‌گونه که در زمان دفاع مقدس علیه دشمن شتافتیم، امروز باید در عرصه اقتصاد و خاصه کشاورزی وارد عرصه شویم.

سیاست امروزِ نظام، نجات از تکیه به‌نفت است

در ادامه این همایش مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امروز 40 سال از تاسیس جهاد سازندگی به‌امر امام راحل می‌گذرد و در این 40 ساله، این نهاد مقدس از سوی نظام ماموریت‌هایی داشت که در تمامی این ماموریت‌ها سربلند بود.

حجت‌الاسلام احمد احمدی پناه ادامه داد: دوران اول دوران سازندگی بود که این نهاد فقر و محرومیت را از چهره روستاها پاک کرد، در دوران دفاع مقدس همراه رزمندگان برای آنان پناهگاه ساخت و لقب سنگرساز بی‌سنگر را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه امروز ماموریت این نهاد بحث تامین امنیت غذایی است، تاکید کرد: قطعا این امر از دیگر ماموریت‌ها کمتر نیست، بلکه بسیار ضروری بوده، چراکه دشمنان درصدد از پای درآوردن جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتصادی است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اینکه می‌دانیم که سیاست نظام، امروز نجات از تکیه به‌نفت است، تصریح کرد: در این مسیر چاره نداریم به‌جز اینکه اقتصاد و خاصه کشاورزی، محور اقتصاد و نظام قرار گیرد.

احمدی‌پناه با اشاره به‌این مطلب که در این مسیر گام‌هایی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: امروز بحث تولید در کشور روند خوبی دارد، اما رونق تولید تنها در این وزارتخانه رقم نمی‌خورد، بلکه دیگر وزارتخانه‌ها هم باید پای کار باشند تا بتوانیم اقتصادی بودن مسئله کشاورزی را تامین کنیم.

وی ضمن اشاره به‌اینکه این سازمان نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی دارد، به‌اهمیت مسئله جهاد در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از هشت کارآفرین سعید حنایی، علی‌اکبر کوهستانی‌مقدم، زینب حکیمی، آرشام باصری، رضا نظام‌دوست ، بیژن صبوری، علی قدیری، فائزه حسینی و مهدی اکبر آبادی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ 70070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول