اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

توضیحات دانشگاه علوم پزشکی درباره گمانه زنی های مرگ دختر 17 ساله بوشهری

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انتشار پیامی به ارائه توضیحاتی پیرامون برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی پیراون مرگ دختر جواني بوشهری به دليل خطای پزشكي پرداخت.

توضیحات دانشگاه علوم پزشکی درباره گمانه زنی های مرگ دختر 17 ساله بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انتشار پیامی به ارائه توضیحاتی پیرامون برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی پیراون  مرگ دختر جوانی بوشهری به دلیل خطای پزشکی پرداخت.

در این پیام آمده است: پیرو مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر مرگ دختر جوانی بنام «ن.ا» به دلیل خطای پزشکی تزریق داروی اشتباه ضمن ابراز تالم  و عرض تسلیت حضور بازماندگان محترم  آن مرحومه، به استحضار می‌رساند بیمار خانمی ١٧ ساله بنام «ن.ا»  که در تاریخ بیستم خرداد ساعت شش صبح  به اورژانس بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه می‌کند، نامبرده از بیمارستان قائم به بیمارستان شهدای خلیج فارس فرستاده شده که در بررسی‌ها سابقه تزریق خون و ویزیت در بیمارستان قائم وجود دارد، در اورژانس مسکن تزریق و به صورت سرپایی ترخیص می‌شود و در تاریخ بیست و یکم بیمار به مطب متخصص نورولوژی مراجعه و با دستور متخصص به اورژانس بیمارستان ارجاع داده می شود که بلافاصله بستری و اقدام درمانی تحت نظر متخصصین شروع می‌شود.
بیمار سابقه بیماری کرون را ذکر می‌کند که تحت درمان دارویی بوده است بعلاوه سابقه بیوپسی کبد هم ذکر می‌کند که با توجه به وخامت حال بیمار و نارسایی شدید کبد نامبرده با هماهنگی و تلاش متخصصین پس از اخذ پذیرش و هماهنگی لازم جهت پیوند کبد از طریق بالگرد به شیراز اعزام می‌گردد.

در ادامه این متن آمده است: در اینجا ذکر چند نکته جهت تنویر افکار عمومی ضروری به نظر می‌رسد، بیمار دارای سابقه زمینه‌ای و مورد شناخته شده بیماری کرون می‌باشد که خود می‌تواند عوارضی از جمله نارسایی کبد را به همراه داشته باشد، تزریق داروهای مسکن و آرام بخش تزریق شده نمی‌تواند به این سرعت بیمار را دچار عارضه جدی نماید بنابراین شواهدی از بروز خطای پزشکی در مورد این بیمار تایید نمی‌گردد.
در خصوص این مورد به تحقیقات تخصصی بیشتر نیاز است که در سازمان های ذیربط از جمله نظام پزشکی و پزشکی قانونی بررسی و در صورت هرگونه قصور، برخورد لازم صورت می‌گیرد.
البته  ذکر چند نکته  نیز  ضروری است:

1. نباید براساس اطلاعات ناقص و گاها با ذکر نکردن تمام حقایق و سابقه بیماری، باعث نفرت پراکنی و سلب اعتماد عمومی از کادر زحمتکش درمانی استان بشویم.
2. برای ایجاد اعتماد عمومی پزشکان و پرستاران که فرزندان نخبه  این استان می باشند زحمت‌های زیادی را متحمل شده‌اند و نباید یک شبه زحمات چندین ساله آنها را بر باد دهیم.
لازم به ذکر است دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آماده دریافت هرگونه انتقاد و شکایت از سوی شهروندان محترم می‌باشد و همه شهروندان عزیز مطمئن باشند در خصوص این مورد سازمان‌های ذیربط از جمله نظام پزشکی و پزشکی قانونی موضوع را با دقت بررسی و در صورت بروز هرگونه قصور با جدیت با خاطی یا خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول