اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح ۴۷ پروژه شاخص جهاد کشاورزی در استان تهران/ تولید ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افتتاح ۴۷ پروژه شاخص به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: استان تهران ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

افتتاح ۴۷ پروژه شاخص جهاد کشاورزی در استان تهران/ تولید ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی

‌کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز پرورش مرغ گوشتی و پرورش بوقلمون در دماوند با حضور معاون امور اقتصادی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در طول سال به مناسبت‌های دهه فجر و هفته دولت پروژه‌های خود را افتتاح می‌کنند.

وی افزود: دستگاه جهاد کشاورزی هرساله در خردادماه به مناسبت تأسیس جهاد سازندگی در سال ۱۳۵۸ به‌فرمان امام راحل که نقش بالایی در محرومیت‌زدایی داشت، برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی ارتباط خود را با کشاورزان بیشتر می‌کنیم، گفت: امسال باوجوداینکه مدتی زیادی از دهه فجر گذشته، اما شاهد افتتاح ۴۷ پروژه شاخص حوزه جهاد کشاورزی با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان در ۱۶ شهرستان استان تهران هستیم.

ذوالفقاری ادامه داد: این پروژه‌ها شامل صنعت دام و طیور گوشتی، آبیاری تحت‌فشار، گلخانه، باغی و زراعی به‌خصوص در حوزه آب‌وخاک با اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۶۷۹ نفر مستقیم و غیرمستقیم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نکته مهم تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی است، تصریح کرد: میانگین تولید در هکتار محصولات کشاورزی در کشور زیر ۱۰ تن بوده، اما در استان تهران این میزان ۳۲ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تولید ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و افزود: تهران یک استانی صنعتی و خدماتی تنها نیست، بلکه کشاورزی است که ۱۷ درصد تخم‌مرغ و ۱۲ درصد شیر ایران را تولید می‌کند و در بحث گیلاس نیز حائز رتبه هستیم.

ذوالفقاری تأکید کرد: در سال جاری در بحث رونق تولید تلاش می‌کنیم که مجری منویات مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی باشیم؛ بیش از ۳۰ درصد گلخانه‌های ایران در استان تهران فعال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز به مناسبت جهاد کشاورزی سه پروژه شاخص در شهرستان دماوند افتتاح شد که مرکز مرغداری، یکی از پروژه‌های موفق در استان تهران است.

انتهای پیام/67015/پ/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول