اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی 10 مرکز تحقیقات دانشگاهی در سمنان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از راه‌اندازی 10 مرکز تحقیقات دانشگاهی در مجموعه این دانشگاه در استان خبر داد.

راه‌اندازی 10 مرکز تحقیقات دانشگاهی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالله خالصی‌دوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان سمنان اظهار کرد: 10 مرکز تحقیقات دانشگاهی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد، چهار مرکز تحقیقات در سمنان و در هر یک از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار نیز دو مرکز راه‌اندازی شده است و به تحقیقات کاربردی می‌پردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این مراکز تحقیقاتی در راستای توسعه تحقیقات کاربردی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان راه‌اندازی شده است، گفت: سرانه فضای آموزشی در دانشگاه‌های دولتی به ازای هر دانشجو 12 سانتی‌متر مربع، در دانشگاه‌های علمی کاربردی 2.5 سانتی‌متر مربع، در دانشگاه‌های پیام نور دو سانتی‌متر مربع و در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، 10 سانتی‌متر مربع است.

خالصی‌دوست بیان کرد: این در حالی است که این عدد در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، 12.4 سانتی‌متر مربع و بالاتر از میانگین کشوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: در حوزه سرانه فضای ورزشی نیز این سرانه در دانشگاه‌های پیام نور 16 سانتی‌متر مربع، دانشگاه‌های دولتی 70 سانتی‌متر مربع و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی کشور 68 سانتی‌متر مربع بوده که این عدد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، 212 سانتی‌متر مربع به ازای هر دانشجو بیش از سه برابر دانشگاه‌های معتبر دولتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: شاخص نسبت استاد به دانشجو نیز در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان شرایط خوبی دارد و در حالی که این شاخص در سطح بین‌المللی یک به 18 تا 20 و در دانشگاه‌های ایران یک به 70 نفر دانشجو است، در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نزدیک به بالاترین استانداردهای بین‌المللی است.

خالصی‌دوست بیان کرد: شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی یک به 160، دانشگاه‌های دولتی یک به 32 و پیام نور یک به 250 نفر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان یک به 28 است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون حدود پنج میلیون نفر از این دانشگاه دانش‌آموخته شده‌اند، گفت: 130 هزار نفر نیز در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان تحصیل‌کرده و دانش‌آموخته شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: پنج واحد دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و یک مرکز آموزشی در بدنه این دانشگاه وجود دارد که 16 هزار و 500 نفر دانشجو در آنها تحصیل می‌کنند.

خالصی‌دوست تصریح کرد: از این تعداد، 10 درصد دانشجویان در مقطع دکتری، 10 درصد در مقطع دکتری حرفه‌ای، 25 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 55 درصد در مقطع کارشناسی و کاردانی تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: استان سمنان در مجموع همه دانشگاه‌ها، 100 هزار نفر دانشجو دارد که از این تعداد، 16 هزار و 500 نفر مختص دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول