اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات‌های پهپادی یمن علیه عربستان سعودی طی یک ماه اخیر

یگان پهپادی و موشکی یمن در پاسخ به حملات مداوم ائتلاف متجاوز، حدود 10 عملیات پهپادی و موشکی علیه فرودگاه‌های سعودی و تأسیسات نفتی این کشور تنها در یک ماه اخیر انجام داده است.

عملیات‌های پهپادی یمن علیه عربستان سعودی طی یک ماه اخیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله در سال ۲۰۱۵ و آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن اعلام کرد «اگر حمله به یمن متوقف نشود ناچار می‌شویم گزینه‌های استراتژیک خود را اجرایی کنیم». اکنون که جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده، ارتش یمن پاسخ حملات ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا را با حملات متقابل به فرودگاه‌های سعودی می‌دهد.

بارزترین عملیات‌های ارتش یمن از ۱۴ می تا ۱۵ ژوئن (۲۴ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد)

*عملیات پهپادی ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت)

در این  روز، سخنگوی سازمان امنیت عربستان از حمله پهپادی به دو تأسیسات نفتی در دو استان در منطقه ریاض خبر داد و هم‌زمان وزیر انرژی سعودی نیز از حریق در تأسیسات نفتی وابسته به شرکت نفت آرامکو خبر داد.

سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان گفت: رأس ساعت شش تا شش‌ونیم صبح (به وقت محلی) به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» به شکل جزئی هدف قرار گرفت.

الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر است (جزئیات بیشتر).

 


*عملیات‌های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ می (۳۱ اردیبهشت، یکم و دوم خرداد)

در ۳۱ اردیبهشت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپاد « قاصف K۲ » یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران سعودی را هدف قرار دادند.

فرودگاه نجران،‌ فرودگاهی منطقه‌ای در هفت کیلومتری شهر نجران در جنوب عربستان است که سال ۱۹۷۳ تأسیس شده است (جزئیات بیشتر).

در یکم خرداد، ارتش یمن با پهپاد قاصف k۲ آشیانه جنگنده‌های نظامی در فرودگاه منطقه‌ای «نجران» عربستان سعودی را هدف قرار داد (جزئیات بیشتر).

ارتش یمن در دوم خرداد بار دیگر با پهپاد قاصف فرودگاه نجران عربستان سعودی را هدف قرار داد (جزئیات بیشتر).

*عملیات ۲۶ می (پنج خرداد)

در پنج خرداد، شبکه «المسیره» یمن خبر داد که یگان پهپادی ارتش موفق شد عملیات تهاجمی جدیدی با پهپاد قاصف k۲  علیه فرودگاه جازان انجام بدهد. طبق این گزارش، آنچه در این فرودگاه هدف قرار گرفته بود، آشیانه جنگنده‌های سعودی است که از این پایگاه علیه یمن عملیات انجام می‌دهند.

*عملیات ۹ ژوئن (۱۹ خرداد)

در ۱۹ خرداد،  یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور وابسته به دولت نجات ملی در صنعاء، عملیاتی جدید علیه فرودگاه جازان (جیزان) در جنوب عربستان سعودی اجرا کرده است. 

طی این عملیات، تعدادی پهپاد از نوع «قاصف K۲» به فرودگاه جازان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است (جزئیات بیشتر). 

 

*عملیات ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) 

در این روز، ارتش یمن از حمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک خالد در شهر «خمیس مشیط» خبر دادند.

شهر خمیس مشیط در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان سعودی قرار دارد. این شهر از لحاظ تعداد ساکنین پنجمین شهر بزرگ عربستان به شمار می‌آید و از اهمیت تجاری زیادی برای این کشور برخوردار است (جزئیات بیشتر).

*عملیات ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) 

ارتش یمن موفق شد فرودگاه سعودی «أبهـــا» را با یک فروند موشک کروز، هدف قرار دهد (جزئیات بیشتر).

*عملیات ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) 

در این روز، ارتش یمن با بکارگیری چند پهپاد قاصف K۲، فرودگاه ابها در عربستان سعودی را بمباران کرد (جزئیات بیشتر).

*عملیات ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) 

یگان پهپادی ارتش یمن شامگاه شنبه (۲۵ خرداد)  از انجام عملیات جدید علیه فرودگاه‌های عربستان سعودی خبر داد. به گزارش شبکه المسیره یمن، یگان پهپادی ارتش یمن اعلام کرد که پهپادهای تهاجمی قاصف K۲ فرودگاه‌های ابها و جیزان عربستان سعودی را هدف حملات خود قرار دادند (جزئیات بیشتر).

هفته جاری، فعالان یمنی در تکمله پاسخ نظامی کشورشان به حملات عربستان سعودی و حمله موشکی به فرودگاه أبها، در فضای مجازی جنگ روانی مرتبطی علیه سعودی‌ها آغاز کردند.

آنها ضمن اعلام اینکه از این پس فرودگاه مقابل فرودگاه زده خواهد شد، در فضای مجازی به سعودی‌ها و اماراتی‌ها هشدار دادند که به فرودگاه‌های کشورشان نزدیک نشوند(جزئیات بیشتر). 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول