اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تهیه گزارش راهبردی درباره سیلاب‌های اخیر در شبکه ملی «جامعه و دانشگاه»

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به دستاوردهای اخیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه، گفت: مستندترین گزارش‌ها از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان‌ها توسط این کارگروه‌ها تدوین شده و گزارش راهبردی درباره سیلاب‌های اخیر در کشور نیز آماده شده است.

تهیه گزارش راهبردی درباره سیلاب‌های اخیر در شبکه ملی «جامعه و دانشگاه»

محمدهادی عسکری مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به دستاوردهای شبکه ملی جامعه و دانشگاه، اظهار داشت: تمامی دانشگاه‌های مادر استانی دارای دبیرخانه شبکه ملی «جامعه و دانشگاه» هستند.

وی ادامه داد: شبکه ملی جامعه و دانشگاه بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است و هدف از آن این است که با مشارکت دانشگاه‌ها، نخبگان و بخش غیردولتی عمده مسائل و مشکلات استان‌ها را بررسی کند و از این بررسی‌ها گزارش‌های سیاستی و مسأله‌شناسی تنظیم و در قالب گزارش‌های راهبردی به مسئولان و وزرا ارسال کند. 

عسکری ادامه داد: این شبکه دارای سه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه محیط زیست و منابع طبیعی و کارگروه اقتصاد و گردشگری است که البته مقید به این سه کارگروه نیستیم و می‌توان متناسب با نیاز استان کارگروه‌های دیگری نیز تعیین کرد.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دستاوردهای اخیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه، گفت: مستندترین گزارش‌ها از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان‌ها توسط این کارگروه‌ها تدوین شده است؛ تاکنون ۱۱ گزارش راهبردی از مسائل آب و محیط زیست و مسائل حاشیه‌نشینی ۱۱ استان تهیه شده است و گزارش راهبردی درباره سیلاب‌های اخیر در کشور نیز آماده شده است و به زودی به سیاست گذار ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: این ساختار می‌تواند به دولت و نهادهای سیاست‌گذار کمک کند، تولید و جمع‌آوری داده می‌کند و در تصمیم‌گیری‌‌ها برای استان‌ها به کمک مسئولان می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول