اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

البرز تنها تولیدکننده توربین‌های دریایی در کشور است/ ضرورت تامین سوخت هواپیماهای فرودگاه پیام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: البرز تنها تولیدکننده توربین های دریایی و دومین تولیدکننده دارو در کشور است.

البرز تنها تولیدکننده توربین‌های دریایی در کشور است/ ضرورت تامین سوخت هواپیماهای فرودگاه پیام

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، جهانگیر شاهمرادی امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز از نظر دارا بودن شهرک های صنعتی ویژگی های خاصی دارد؛ 6 شهرک صنعتی دولتی و 6 شهرک صنعتی خصوصی در البرز وجود دارد که در کشور بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همجوار پایتخت هستیم، واحدهای صنعتی معروف کشوری در البرز رشد کرده و با حمایت مسؤولان ساماندهی شده اند؛ ساماندهی این واحدهای صنعتی می تواند توسعه صنعت و صدور پروانه های واحدهای تولیدی را تسهیل کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با بیان اینکه هشت درصد از واحدهای صنعتی صادراتی کشور در استان البرز مستقر هستند، اظهار کرد: 22 واحد صنعت ماکارونی در البرز قرار دارد و البرز قطب صادرات ماکارانی کشور قلمداد می شود؛ این استان تنها تولیدکننده توربین های دریایی و دومین تولیدکننده دارو و تنها تولیدکننده پله برقی در کشور نیز هست.

شاهمرادی با بیان اینکه قطب واحدهای تولید قطعات خودرو سازی که بیش از 200 مورد ارزیابی شده است، البرز بوده و هیچ واحد داروسازی غیرفعالی در این استان وجود ندارد، اظهار کرد: قطب تولید لوازم آرایشی کشور نیز استان البرز است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول ارائه تسهیلات رونق تولید توسط البرز، افزود: با توجه به وضعیت موجود در این استان نیاز داریم برای تحقق شعار سال به حفظ تولید و اشتغال بپردازیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با بیان اینکه رتبه هفت کشوری در صدور پروانه و رتبه پنج کشوری در حوزه اشتغالزایی از آن استان البرز است، اضافه کرد: 75 پروانه بهره برداری صادر شده است و این نشان می دهد رشد صدور پروانه علیرغم کاهش سرمایه گذار کاهش نیافته است.

شاهمرادی به 607 طرح صنعتی در البرز که بیش از 90 درصد پیشرفت داشته اند اشاره کرد و ادامه داد: تحقق این طرح ها 31 هزار اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسؤول در ادامه با تأکید بر اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی باید به صورت مستمر رصد شوند، گفت: 201 واحد صنعتی شناسایی شده اند که اگر دچار مشکل شوند کشور تأثیر منفی خواهد گرفت؛ بیش از 200 طرح صنعتی دانش بنیان نیز در البرز تعریف شده است.

وی تأمین بودجه و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی را مهم برشمرد و افزود: احصاء قانون واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری یکی از مواردی است که به البرز کمک می کند و همچنین در رابطه با بازپرداخت تسهیلات ارزی صاحبان صنایع دچار مشکل هستند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

شاهمرادی با بیان اینکه برخی دستگاه ها خود را ملزم به تشکیل کارگروه رونق تولید و رفع موانع تسهیل نمی دانند، اظهار کرد: بانک ها نیز برای سرمایه ثابت حمایت کافی ندارند؛ انتظار می رود تأمین سوخت هواپیماهای فرودگاه پیام انجام شود تا در شرایط حساس بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.

انتهای پیام/پ/1102/س/3/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول