اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ضرورت حرکت در ریل اقتصاد دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران باید در مسیری حرکت کند که اقتصاد دانش بنیان را در ریل خود بندازد.

ضرورت حرکت در ریل اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری گفت: اقتصاد دانش بنیان اساسا بر ۵ محور اساسی بنیان گذاشته شده است، این ۵ حلقه یک نقطه اشتراک دارند و آن پارک علم و فناوری است، پارک علم و فناوری کار خود را در این مسیر به خوبی انجام می‌دهد که کار سختی دارد؛ ایده در یک مسیر مشخص باید رشد کند تا در بازار به فروش برسد، بحث خواسته‌های مشتری مهم است، فضای یک مرکز رشد را باید در نظر بگیریم، فضایی طراحی شده تا پارک علم و فناوری بیشتر شود و باید آن را افزایش دهیم.

زارعی با بیان اینکه باید در مسیر رشد استاندارد لازم را رعایت کنیم، ادامه داد: موارد زیادی در این کار دست دارند؛ در طراحی جدید رعایت استاندارد لازم مهم است، ما فکر می‌کنیم منطقه آزاد وصل بین مارکت بیرونی و اقتصاد دانش بنیانی است که تاهل شکل می‌گیرد، منطقه آزاد باید ترجمه خوبی داشته باشد.

ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران باید در مسیری حرکت کند که اقتصاد دانش بنیان را در ریل خود بندازد؛ اگر برای صادرات به دنیا برنامه ریزی نکنیم بازار خود را از دست خواهیم داد و این مسیر در مسیر اکسپورت شکل خواهد گرفت باید استارت آپ داشته باشیم که در بحث اکسپورت کمک کند، هوشمند سازی مناطق مهم است که باید در این راستا تلاش کنیم.

وی یادآوری کرد: مرکز رشد صادراتی را باید طوری بنیان‌گذاری کنیم که تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول