اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

معادن گلستان 80 میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرد/ اشتغال 1500 نفری معادن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: معادن گلستان ارزش افزوده‌ای بالغ بر 70 الی 80 میلیارد تومانی ایجاد کردند و استان در این بخش جایگاه 19 را دارد.

معادن گلستان 80 میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرد/ اشتغال 1500 نفری معادن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینقلی قوانلو عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی حوزه معدن استان گلستان اظهار کرد: یکی از هفت محور اصلی برنامه‌های امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ توسعه معدن و صنایع معدنی است.

وی تصریح کرد: مطالعاتی که مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه تحریم‌ها در بخش صنایع داشته نشان می‌دهد که دو زیر گروه صنعتی کمترین تاثیر را در زمان تحریم داشتند که یکی صنایع غذایی و دیگری معدن و صنایع معدنی بوده است، آمار مرکز ایران و بانک مرکزی این موضوع را اثبات می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه تحریم باعث رکود و کاهش رشد اقتصادی شده است، افزود: استان گلستان در زمینه معدن و صنایع معدنی هنوز رشد خود را حفظ کرده و بالاتر از میانگین جهانی است.

قوانلو تاکید کرد: استان گلستان گرچه یک استان معدنی نیست و نسبت به برخی از استان‌ها معدن زیادی ندارد اما ارزش افزوده معادن در استان گلستان جایگاه بهتری دارد.

* جایگاه 23 گلستان در بخش صنعت

وی گفت: استان در بخش معدن ارزش افزوده‌ای بالغ بر ۷۰ الی ۸۰ میلیارد تومان ایجاد کرده است و جایگاه گلستان در این زمینه ۱۸ الی ۱۹ بوده است.

قوانلو با اشاره به جایگاه 23 گلستان در بخش صنعت گفت: این مهم نشان می‌دهد ظرفیت‌های خاصی در بخش معدن وجود دارد، ظرفیت استان گلستان در این زمینه معدن ید و معدن «صدف کوهی» بی‌نظیر است و جا دارد توسعه بیشتری در این دو بخش صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ابراز کرد: در بخش معدن بالغ بر یک‌هزار و 500 شغل در استان گلستان ایجاد شده است که بیش از یک‌هزار اشتغال در بخش زغال سنگ بوده است. معادن استان گلستان در بحث اشتغال می‌توانند اتفاقات خوبی رقم بزنند.

قوانلو بر لزوم فعال کردن معادن کوچک در استان تاکید کرد و افزود: بار اشتغال را با فعال کردن معادن کوچک می‌توانیم جبران کنیم.

* استان گلستان در تولید سیمان ۳۰ درصد رشد داشته است

وی با بیان اینکه سال قبل در بخش صنایع و معادن رشد بسیار خوبی داشتیم، گفت: استان گلستان در تولید سیمان ۳۰ درصد رشد داشته است، دو کارخانه فولاد نبرد رشد 166 درصدی را نسبت به قبل داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بیان کرد: سال قبل فولاد مینودشت بعد از شش ماه تعطیلی توانست فعال شود و اکنون دو الی سه شیفت کار می‌کند، کارخانه آجر ماشینی با وجود رکود ساختمان‌سازی با ۳۰ واحد آجری رشد 4.7 درصدی را داشته است.

به گفته وی؛ استان گلستان در زمینه ارزش افزوده معادن جایگاه خوبی دارد، در تولید صدف کوهی ۱۸ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول