اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هدف از اجرای توافق مالیاتی، کاهش هزینه‌ها و رضایتمندی مودیان مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده مالیات در توسعه و عمران کشور، گفت: رویکرد اداره‌کل به گسترش اعتماد فی مابین اداره‌کل و اتحادیه‌هاست و در تسریع قطعیت پرونده‌های مالیاتی به همکاری اتحادیه‌ها اهمیت به سزایی قائل است.

 هدف از اجرای توافق مالیاتی، کاهش هزینه‌ها و رضایتمندی مودیان مالیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا شریفی امروز در جلسه هم‌اندیشی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تبریز با اداره‌کل امور مالیاتی استان اظهار داشت: رویکرد تعامل منطقی با مودیان و اصناف محترم از اولویت‌های اصلی اداره‌کل است و در این زمینه، از برگزاری جلسات هم‌اندیشی در راستای رفع مشکلات صاحبان مشاغل استقبال می‌شود.

وی در این جلسه که با هدف آشنایی روسای اتحادیه‌های صنفی تبریز با جزئیات و شرایط تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در اتاق اصناف تبریز برگزار شد، افزود: دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم به منظور تکریم مودیان، ایجاد وحدت رویه و تسهیل وصول مالیات، کاهش هزینه‌ها و رضایتمندی مودیان مالیاتی که همگی از اهداف اجرای طرح جامع مالیاتی است، ابلاغ شده است.

شریفی، با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان از تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم و بهره‌مندی از مزایای آن توسط مودیان مالیاتی، عنوان داشت: با توجه به شرایط خاص رسیدگی پرونده‌ها در طرح جامع مالیاتی و قطعی‌سازی پرونده‌های مالیاتی و صرف زمان و هزینه بسیار در مراحل رسیدگی، امور مالیاتی در صدد توافق با مودیان مالیاتی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و برای حمایت از رونق تولید و از بین بردن موانع تولید، به تدوین بسته حمایتی اداره‌کل امور مالیاتی استان از واحدهای تولیدی و غیر تولیدی اشاره کرد و افزود: با ارائه تسهیلاتی مانند توافق مالیاتی، تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم، قبولی دفاتر، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح آگاهی مودیان از تکالیف قانونی خود به دنبال ایجاد شفافیت و آرامش برای کسبه هستیم و در این راستا تسلیم اظهارنامه و نگهداری و ارائه دفاتر و اسناد و مدارک الزامی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده مالیات در توسعه و عمران کشور، تصریح کرد: رویکرد اداره‌کل به گسترش اعتماد فی مابین اداره‌کل و اتحادیه‌ها است و در تسریع قطعیت پرونده‌های مالیاتی به همکاری اتحادیه‌ها اهمیت به سزایی قائل است.

سیدحبیب هاشمی، رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری و تفاهم متقابل اداره‌کل با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، این امر در بهبود شرایط اقتصادی و رونق تولید کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف تبریز، با اعلام رضایت از عملکرد امور مالیاتی استان یادآور شد: خوشبختانه همواره بین اتاق اصناف و امور مالیاتی استان، رابطه دوسویه و مثبت برقرار است.

هاشمی، حمایت‌های اداره‌کل امور مالیاتی استان را از اصناف حائز اهمیت دانست و با اشاره به شعار سال  98 و در راستای رونق تولید گفت: اصناف همواره امین سازمان مالیاتی هستند و در راستای تامین درآمدهای دولت به عنوان منابع درآمدی پاک آماده همراهی و همکاری لازم هستند.

وی، اظهار داشت: پرداخت مالیات در بین اصناف یک فرهنگ محسوب می‌شود و کلیه اعضاء اتحادیه‌ها در پرداخت مالیات پیشتاز هستند.

هاشمی در این دیدار از تعامل منطقی و قانونی اداره‌کل امور مالیاتی استان با تشکل‌های صنفی و اتحادیه ها قدردانی کرد و افزود: این رویکرد منطقی به یقین در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان همچنین تبیین منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از رونق تولید موثر و سازنده خواهد بود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول