اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

بررسی راهکارهای تبدیل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به گفتمان و عزم ملی

نهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: زمینه‌های تحقق و ضمانت‌های اجرا بهار سال آینده برگزار می‌شود.

بررسی راهکارهای تبدیل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به گفتمان و عزم ملی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اکنون که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بهره‌گیری از پیشنهادهای مراجع رسمی جمهوری اسلامی و نخبگان و صاحب‌نظران جامعه در مراحل نهایی ارتقا و تکمیل قرار دارد، تحقق آن از طریق تحول عمیق و گسترده اجتماعی و نیز اجرای آن با تصمیم و اراده نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین دل‌نگرانی علاقه‌مندان به پیشرفت کشور و منتقدان الگوی پیشرفت است.

تحقق موفق الگو مستلزم فراهم شدن زمینه‌های اجتماعی مناسب در بخش‌های مختلف و مشارکت فراگیر و امیدوارانه مردمی است. همچنین با توجه به عدم اجرای مطلوب اسناد برنامه‌ای کشور، ضمانت‌های حقوقی و اراده حاکمیتی برای اجرای الگو ضروری است. ازاین‌رو این دو موضوع که پیوندی وثیق با هم دارند، به‌منزله مبرم‌ترین بحث علمی و راهبردی فراروی جریان پیشرفت کشور قرار دارد.

در این کنفرانس با بهره‌گیری از تجارب جهانی و درس‌آموخته‌های اجرای اسناد پیشین کشور و بررسی روش‌های نوین و روزآمد اجرا و پایش سیاست‌ها و برنامه‌های رایج توسعه، الزامات، بایسته‌ها و دشواری‌های پیاده‌سازی الگو بررسی خواهد شد و راهکارهای تبدیل الگو به گفتمان و عزم ملی و مشارکت همگانی در فرآیند تحقق و نظام پایش و نظارت بر حسن اجرای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول