اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آلمانی: هیچ تمایلی برای آغاز مذاکرات مجدد درباره برگزیت وجود ندارد

یکی از مقامات آلمان گفت، فرقی ندارد که چه کسی نخست‌وزیر انگلیس شود، اروپا بار دیگر درباره برگزیت مذاکره نمی‌کند و انگلیس هم به توافق بهتر دست نخواهد یافت.

مقام آلمانی: هیچ تمایلی برای آغاز مذاکرات مجدد درباره برگزیت وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشائیل روت» وزیر امور اروپایی آلمان امروز سه‌شنبه تاکید کرد که انگلیس به توافقی بهتر از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) دست نخواهد یافت.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که فرقی ندارد که چه کسی نخست‌وزیر انگلیس شود در هر صورت، اتحادیه اروپا برای مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت آمادگی نخواهد داشت. وی افزود: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این نهاد، مرعوب نمی‌شوند. من می‌بینم که هیچ تمایلی برای آغاز مجدد مذاکرات وجود ندارد.»

این در حالی است که بروکسل هم پیشتر اعلام کرده بود که درباره توافق برگزیت که پارسال با «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس به دست آمده است یا توافق تجاری دیگری با انگلیس  بدون پرداخت هزینه جدایی، بار دیگر مذاکره نخواهد کرد.» وی تاکید کرد که نامزدهای جانشینی ترزا می باید این موضوع را به خوبی در نظر داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اروپا هم در موضع‌گیری مشابهی گفته است که نخست‌وزیر جدید انگلیس قادر به تغییر توافقی که پیش از این در زمینه برگزیت به دست آمده است، نخواهد بود.

دیروزکمیته خصوصی حزب محافظه کاران، تمامی 10 نامزد این حزب را برای حضور در رقابت به منظور نخست‌وزیری انگیس تائید کرد. (جزئیات بیشتر)

ترزا می به مدت ۳ سال، از سال ۲۰۱۶ و بعد از استعفای «جیمز کامرون»، نخست‌وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار را برعهده داشت. وی چندی پیش و به دنبال ناکامی در حل بن‌بست برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) استعفا کرد.

بریتانیا اولین کشور در اتحادیه اروپاست که قصد خروج از آن را دارد. از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است. در همه‌پرسی ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در بریتانیا، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان انگلیس رای به خروج داده بودند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول