اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

17 درصد تنوع زیستی محیطی کشور در استان ایلام است / پالایشگاه گاز ایلام، یکی از آلاینده‌های محیط زیست

مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: ۱۴۳ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تحت مدیریت محیط زیست است و ۱۷ درصد تنوع زیست محیطی کشور مربوط به استان ایلام است.

17 درصد تنوع زیستی محیطی کشور در استان ایلام است / پالایشگاه گاز ایلام،  یکی از آلاینده‌های محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس  از ایلام، سید اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: مشارکت رسانه‌ها در بخش محیط زیست و حفظ این منبع خدادادی سبب جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های زیست محیطی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: طرح جامع مطالعات مناطق حفاظت شده کولک با  ۵۸ هزار هکتار، مانشت ۳۳ هزار و تنگه رازیانه با ۷۵ هزار هکتار  انجام شده که امسال در این راستا ۲ منطقه دینار کوه و کبیرکوه با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: ۱۴۳ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تحت مدیریت محیط زیست است و ۱۷ درصد تنوع زیست محیطی کشور مربوط به استان ایلام است.

وی بیان داشت: میانگین مناطق تحت مدیریت محیط در زیست کشور ۱۰ درصد است که این رقم در استان ۷/۱ دهم است که تلاش می‌شود امسال با برنامه‌ریزی برابر میانگین کشوری شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: استان ایلام فاقد پاسگاه محیط زیست است که تلاش می‌شود راه اندازی این مکان‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست در ردیف بودجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۵۷ محیط بان در استان وجود دارد که هرکدام از این افراد مسوولیت حفاظت ۲/۵ هکتار را بر عهده دارند و این یعنی خلع نیروی انسانی در حوزه محیط بانی در استان وجود دارد.
  
این مقام مسوول اضافه کرد: ۳۰ نقطه از مناطق تحت مدیرت محیط زیست مستعد آتش سوزی است که مشارکت مردم و مسوولین برای جلوگیری رخ دادن آتش سوزی در این مکان‌ها مهم و ضروری است.

وی بیان داشت: در حوزه انسانی پایش شبانه روزی صنایع موجود انحام خواهد گرفت و نمونه‌برداری از منابع زیستی استان «خاک، آب و هوا» پایش و بررسی خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان یادآور شد: شرکت پالایشگاه گاز ایلام یکی از صنایع آلاینده انسانی است که به دلیل رعایت نکردن ضوابط محیط زیستی ناشی از انتشار آلاینده‌ها در لیست آلاینده‌های استانی قرار گرفته است.

وی گفت: ۷ دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های استان فعال است که در صورت ورود گرد و غبار به به صورت آنلاین داده‌ها و شاخص ها دریافت و توسط کارشناسان تحلیل می شود.

مدیرکل محیط زیست استان اظهار داشت: ۱۱۰ محل دفن زباله در استان وجود دارد که ۴۰ مورد آن دارای مجوز است، روزانه ۷۰۰   تن پسماند در استان تولید می‌شود که ۵۰۰ تن آن در جوامع شهری و ۲۰۰ آن در مناطق روستای است.

لازم به ذکر است، شعار هفته محیط زیست امسال «کاهش آلاینده ها و پسماند، آسمان آبی، زمین سبز» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول