اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ابلاغ اولین مرحله اعطای تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان + جزئیات

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از ابلاغ نخستین مرحله تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان استان خبر داد و گفت: در مرحله اول هفت میلیارد و 275 تومان اعتبار جهت بازسازی مسکن سیل‌زدگان خراسان‌جنوبی ابلاغ شد.

ابلاغ اولین مرحله اعطای تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان + جزئیات

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به خسارات بارش‌های سیل‌آسا در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: بارندگی‌های 28 اسفندماه سال گذشته تا اوایل خردادماه امسال به 590 واحد مسکونی در 79 روستای خراسان‌جنوبی خسارت وارد کرد.

وی با اعلام اینکه از این تعداد واحد مسکونی خسارت‌دیده 282 واحد نیازمند تعمیر و بازسازی و 308 واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد است، بیان داشت: از تعداد واحدهای خسارت‌دیده 64 واحد مربوط به سیل یکم خردادماه بوده که از این تعداد یک واحد تعمیری و مابقی تخریبی و احداثی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن استان منتظر ابلاغ تسهیلات نمانده و بلافاصله با  دستور استاندار کار تعمیر و بازسازی مسکن سیل‌زدگان را آغاز کرده است، تبیین کرد: تاکنون عملیات جانمایی و پیاده‌کردن نقشه و سایر اقدامات برای 63 واحد مسکونی در استان انجام شده است.

آسمانی‌مقدم از اعلام آمادگی مالکین 51 واحد مسکونی جهت آغاز عملیات آواربرداری خبر داد و گفت: تاکنون عملیات آواربرداری از این واحدهای مسکونی با متراژ 12 هزار و 740 مترمکعب انجام شده است.

وی از ابلاغ هفت میلیارد و 275 تومان اعتبار جهت بازسازی و مرمت مسکن سیل‌زدگان خراسان‌جنوبی در مرحله اول خبر داد و اعلام کرد: این اعتبار در مرحله اول برای 150 واحد مسکونی نیازمند احداث مجدد و 85 واحد مسکونی نیازمند بازسازی و تعمیر ابلاغ شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: به ازای هرواحد مسکونی احداثی جدید 40 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله و همچنین 10 میلیون تومان وام بلاعوض برای جبران خسارت اعطاء می‌شود.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اعتبارات ابلاغی جهت تعمیر منازل مسکونی، مطرح کرد: به ازای هر واحد مسکونی که نیازمند تعمیر است 15 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت 7 ساله  و همچنین پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای جبران خسارت پرداخت می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: از خسارت‌دیدگان خواسته می‌شود تا پایان خردادماه باید به شعب بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه و تشکیل پرونده تسهلات بلاعوض را بدهند تا طی این مدت به بانک‌ها معرفی شود در غیر این صورت از لحاظ ما به منزله انصراف از دریافت این تسهیلات است و تسهیلات را به دیگر خسارت دیدگاه می‌دهیم.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول