اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان پنجمین قطب تولید عسل در کشور/ فعالیت 4700 زنبوردار در استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان از تولید بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تن عسل در استان گیلان به‌عنوان پنجمین قطب تولید عسل در کشور خبر داد.

گیلان پنجمین قطب تولید عسل در کشور/ فعالیت 4700 زنبوردار در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت علی‌اکبرنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش زنبورعسل بسیار به اشتغال کمک می‌کند اظهار کرد: کندو داری و پرورش زنبورعسل یکی از شغل‌های با درآمد بالاست و اگر به آن توجه شود بسیار به جوانان کمک می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت پرورش زنبورعسل در استان گیلان گفت: در استان گیلان زنبورداران بسیاری مشغول به فعالیت هستند که بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تن عسل به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان تولید و به فروش می‌رسانند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه در تلاشیم به زنبورداران تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا کنیم تصریح کرد: امسال در زمان گلدهی گیاهان وضعیت جوی استان گیلان بسیار خوب بوده و به همین دلیل سعی داریم با پرداخت سریع چهار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت تعداد کندوهای تولیدی استان گیلان را ۱۰ درصد افزایش دهیم.

اکبرنژاد با اشاره به میزان کندو برداشت‌شده در استان گیلان گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در تلاشیم امسال تعداد کندوهای استان گیلان از پنج هزار کندو را به ۱۰ هزار افزایش دهیم.

وی با اعلام زمان برداشت زنبورعسل در استان گیلان بیان کرد: در استان گیلان چهار هزار و ۷۰۰ زنبوردار وجود دارد که از اوایل خرداد تا اواخر تیر و از اوایل شهریور تا اوایل مهر عسل برداشت و تولید می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان فصل بهار را بهترین فصل برای تولید عسل دانست و تصریح کرد: زنبورداران در اوایل بهار برای تولید خوب محصول خود به مناطق ییلاقی گیلان و استان‌های اردبیل، مازندران، البرز، زنجان کوچ و سفر می‌کنند تا از این طریق استان گیلان را به پنجمین قطب تولید عسل کشور تبدیل کنند.

اکبرنژاد با اشاره به خواص مصرف عسل در بین مردم گفت: مصرف عسل علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی در درمان ناراحتی‌های گوارشی، کلیه و تسکین اعصاب مفید است.

انتهای پیام/84008/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول