اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسکو و دمشق: واشنگتن در بازگشت آوارگان سوری مانع‌تراشی می‌کند

کمیته هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری اعلام کرد که واشنگتن و متحدان آن از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و مانع تلاش‌های سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان می‌شوند.

مسکو و دمشق: واشنگتن در بازگشت آوارگان سوری مانع‌تراشی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی مشترک سوریه و روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که میزان بازگشت آوارگان سوری طی ماه گذشته به دلیل تلاش‌های مشترک سوریه و روسیه افزایش یافته است، اما آمریکا و متحدان آن در منطقه موانعی را در این مسیر ایجاد کرده و از ورود داروها و تجهیزات به سوریه جلوگیری می‌کنند.

به گزارش سانا، در این بیانه آمده است: «حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه، مشکل اردوگاه‌های الرکبان و الهول و وضعیت انسانی ساکنان دو اردوگاه را بیشتر می‌کند».

کمیته هماهنگی مشترک سوریه و روسیه تاکید کرد که بهترین راه برای حل این مشکل و پایان درد و رنج آوارگان، پایان دادن به اشغال و حضور غیر قانونی نیروهای آمریکایی است.

در ادامه بیانیه آمده است: «سوری‌هایی که موفق به خروج از اردوگاه الرکبان شدند، می‌گویند که گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا مرتکب جنایت‌ها علیه غیرنظامیان می‌شوند و از خروج غیرنظامیان از این اردوگاه جلوگیری می‌کنند».

تاکنون حدود پنج میلیون آواره سوری به دنبال بازگشت امنیت و نابودی تروریست‌ها از سوی ارتش سوریه و آزادی بیش از 80 درصد از خاک این کشور، به خانه و کاشانه خود بازگشته‌اند و با توجه به روند بازگشت ثبات و امنیت به سوریه به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این بازگشت بیش از پیش افزایش یابد.

اولین کاروان از اهالی شهر تدمر سوریه طی روزهای اخیر بعد از دو سال و پس از بازسازی و تجهیز این شهر، به منازل خود بازگشتند (جزئیات بیشتر).

نتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول