اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فولادگر: دستور تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود بی‌‌نتیجه بود/ رئیس جمهور شخصاً پیگیر باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بحث ستاد احیای رودخانه زاینده‌رود خواسته اصلی نمایندگان مردم استان اصفهان است که شامل ساماندهی زاینده‌رود، احیای حق‌آبه‌های قانونی زاینده‌رود، بهینه‌سازی مصرف آب در زاینده‌رود و اصلاح الگوی مصرف بوده است.

فولادگر: دستور تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود بی‌‌نتیجه بود/ رئیس جمهور شخصاً پیگیر باشد

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نامه ارسالی نمایندگان استان اصفهان به رئیس‌جمهور در خصوص رسیدگی فوری به احیای زاینده‌رود، عنوان کرد: بحث ستاد احیای رودخانه زاینده‌رود خواسته اصلی نمایندگان مردم استان اصفهان است که شامل ساماندهی زاینده‌رود، احیای حق آبه‌های قانونی زاینده‌رود، بهینه‌سازی مصرف آب در زاینده‌رود و اصلاح الگوی مصرف بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، بابیان اینکه تکلیف ستاد احیای زاینده‌رود بعد از گذشت چندین ماه هنوز مشخص نیست، افزود: خواسته اصلی نمایندگان این است که چرا تکلیف ستاد احیای زاینده‌رود که رئیس‌جمهور در چند ماه پیش دستور تشکیل آن را به معاون اول خود و رئیس دفتر خود داده بود مشخص نشده است.

وی بابیان اینکه دستور تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود قرار بود از دو کانال شورای عالی آب و دفتر رئیس‌جمهور پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت چندین ماه این کار انجام‌نشده است و از طریق وزارت نیرو و شورای عالی آب دو جلسه در دستور کار بود که عقب انداخته شد.

فولادگر با اشاره به اهمیت ستاد احیای زاینده در سطح کشوری، عنوان کرد: ستاد احیای که بتواند رودخانه زاینده‌رود را احیا کند باید بالاتر از یک وزارت خانه پیگیری شود و رئیس‌جمهور، معاون رئیس و چهار وزارت خانه وزارت کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت صمت و وزارت کشور هم حضور داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بابیان اینکه وزارت نیروی زمینه اصلی آن در حوزه آب است و باید پیگیر باشد، اظهار داشت: وزارت کشاورزی به دلیل مصرفی که از آب دارد، وزارت صنعت و معدن و تجارت به خاطر مصرف صنایع از آب زاینده‌رود، وزارت کشور به خاطر مسائل امنیتی و مباحث مدیریت شهری و سازمان محیط‌زیست همه باید در این ستاد فعالیت کنند.

وی بابیان اینکه همه استان‌ها و بخش‌های حوزه زاینده‌رود باید در این ستاد به‌صورت حق، عدل، انصاف و قانون نقش‌آفرینی کنند، گفت: خواسته ما در این نامه از رئیس‌جمهور این است که این ستاد هرچه سریع‌تر به یک جمع‌بندی برسد و خود رئیس‌جمهور شخصاً پیگیری این موضوع باشد.

تونل سوم کوهرنگ دو سال دیگر به پایان می‌رسد

فولادگر با اشاره به پیشرفت تونل سوم کوهرنگ، گفت: تونل سوم کوهرنگ در مراحل پایانی قرار دارد و ساخت تونل به اتمام رسیده و در حال ساخت سد آن هستیم که در دو سال اخیر این پروژه به اتمام می‌رسد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه پروژه ساخت سد تونل سوم کوهرنگ با کندی پیش می‌رود، افزود: سعی کردیم از منابع غیر کوهرنگ مانند بهشت‌آباد برای تأمین آب زاینده‌رود استفاده کنیم.

انتهای پیام/63110/ج30/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول