اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

6 فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان افتتاح می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 6 فروشگاه صنایع‌دستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

6 فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، همایون جورابلو به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی اظهار کرد: یک فروشگاه صنایع‌دستی در شهرستان شاهرود و پنج فروشگاه صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم گردی استان افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح سه کارگاه بزرگ صنایع‌دستی در دامغان خبر داد و افزود: برگزاری گرامیداشت هفته صنایع‌دستی و تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

جورابلو با اشاره به حضور هنرمندان صنایع‌دستی استان در برنامه‌های صداوسیمای مرکز سمنان در این هفته گفت: فراهم کردن شرایط بازدید دانش آموزان از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان از برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع‌دستی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه حمایت از مشاغل خانگی از برنامه‌های مهم این معاونت است، گفت: یک هزار و 33 مجوز مشاغل خانگی در سال 97 و در حوزه صنایع‌دستی صادر شد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان، گفت: به 282 طرح در این زمینه مبلغ 21 میلیارد و 380 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

پنج هزار و 423 هنرمند در استان سمنان دارای فعالیت هستند.

دو بازارچه دائمی و پنج فروشگاه صنایع‌دستی در استان سمنان فعال و یک بازارچه نیز در حال ساخت است.

سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی، حوله بافی، چرم دست‌دوز سنتی و ... از مهم‌ترین رشته‌های بومی و فعال صنایع‌دستی استان سمنان است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول