اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

«ویرجین اروبیت» با ژاپن برای راه‌اندازی موشک همکاری می‌کند

مالک شرکت ویرجین گلکتیک که چندی پیش ورود شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) به عرصه‌ فناوری فضایی را اعلام کرده بود به تازگی خبر از همکاری این شرکت با یک شرکت ژاپنی داده است.

«ویرجین اروبیت» با ژاپن برای راه‌اندازی موشک همکاری می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، ریچارد برانسون، رئیس گروه شرکت‌های ویرجین و مالک شرکت ویرجین گلکتیک که چندی پیش ورود شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) به عرصه‌ فناوری فضایی را اعلام کرده بود به تازگی خبر از همکاری این شرکت با یک شرکت ژاپنی داده است.

طبق گفته‌ ریچارد برانسون، فلسفه‌ اصلی شرکت «ویرجین اوربیت» همانند شرکت «ویرجین گلکتیک» است: باز شدن فضا برای ماموریت‌های بیشتر با هزینه‌ی کمتر؛ اما در این شرکت به جای انسان، قرار است ماهواره به فضا ارسال شود.

سرویس ماهواره‌ای ریچارد برانسون در حال آمدن به ژاپن است و قصد دارد سیستم LauncherOne خود را در خدمت شرکت آل نیپون ایرویز قرار دهد.

آل نیپون ایرویز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است که به‌اختصار آنا نامیده می‌شود و دفتر مرکزی آن در منطقه شیئودومه، میناتو، توکیو، قرار دارد؛ این شرکت از فرودگاه بین‌المللی ناریتا، فرودگاه هانهدا، فرودگاه بین‌المللی اوزاکا و فرودگاه بین‌المللی کانزای به‌عنوان قطب‌های شرکت هواپیمایی خود، استفاده می‌کند.

سیستم LauncherOne Virgin Orbit در حال آزمایش با هدف پرتاب راکت‌هایی است که ماهواره‌های کوچک را به فضا ارسال می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که اولین پرواز آزمایشی خود را در اواخر امسال انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول