اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز ساخت ۳۴ واحد مسکونی سیل‌زده در خراسان‌جنوبی/ اجازه تعرض به حریم رودخانه‌ را نمی‌دهیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۳۴ واحد مسکونی در مناطق مختلف سیل‌زده استان آغاز شده است که برخی در مرحله فنداسیون، اسکلت و تعدادی نیز در مرحله سفت‌کاری هستند.

آغاز ساخت ۳۴ واحد مسکونی سیل‌زده در خراسان‌جنوبی/ اجازه تعرض به حریم رودخانه‌ را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در کارگروه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در جریان سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال در مجموع 260 واحد مسکونی استان تخریب و دچار خسارت شدید شده است که از این تعداد احداث ۱۵۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

وی افزود: در مرحله اول واحدهایی که 100 درصد تخریب شده‌اند، بازسازی و سپس بازسازی واحدهای در معرض خطر آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: از شهروندان انتظار داریم تا در زمینه آواربرداری، تشکیل پرونده و احداث واحدهای مسکونی خود نهایت همکاری را داشته باشند تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند بهتر روند اجرا را تسریع بخشند.

میرجعفریان اضافه کرد: تاکنون فرمانداران، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد از قنواتی که بر اثر سیل آسیب دیده بود را مرمت کرده و هم‌اکنون آب در این قنوات جاری است و تا حدود 2 ماه آینده سایر قنواتی که دچار آسیب شده‌اند نیز بر اساس اولویت بازسازی و مرمت خواهند شد.

وی علاوه بر این به خسارت سیل به باغات و مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: از طریق سامانه سجاد تمام این خسارات برآورد شده و برای این موضوع نیز اعتبارات ملی جذب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به مسؤولان دستگاه‌ها و فرمانداران هم تأکید کرد: باید فرمانداران و مسؤولان به‌صورت جدی پیگیر مسائل و خسارات سیل و مردم باشند و توسط دستگاه‌های متولی مسائل بهداشتی مناطق سیل‌زده استان نیز به‌صورت مرتب رصد شود.

میرجعفریان با اشاره به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان گفت: سهمیه احداث مسکن در شهرستان به‌صورت شناور است و فرمانداران تلاش کنند با کار جهادی سهمیه بیشتری را جذب کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید آبرسانی سیار به‌موقع و در حد نیاز مردم انجام شود تا آنان در فصل گرما برای تأمین آب خود دغدغه‌ای نداشته باشند، اظهار کرد: باید منابع ملی برای آبرسانی سیار به روستاهای استان جذب شود و ما هم در این زمینه آب و فاضلاب روستایی را کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به وسعت استان و هزینه‌های بالای خدمات‌رسانی به مردم گفت: این موضوع سبب افزایش هزینه‌ها در استان می‌شود که باید برای حل آن اعتبارات ملی در نظر گرفته شود.

میرجعفریان با بیان اینکه رفع تعرضات و تصرفات بستر رودخانه‌های استان از سوی دستگاه‌های متولی جدی گرفته شود، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که حریم رودخانه‌های استان ساخت‌وساز انجام شود و از سویی هم فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع و باغات آمادگی داشته باشند و در این خصوص گشت‌های دستگاه‌های متولی در مناطق مختلف افزایش یابد.

انتهای پیام/3403/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول