اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتظار محیط‌بان آسیب‌دیده از مدیران محیط‌زیست مازندران+تصاویر و فیلم

محیط‌بان آسیب‌دیده در منطقه سنگ‌ده ساری از مدیران محیط‌زیست مازندران انتظار همکاری دارد.

انتظار محیط‌بان آسیب‌دیده از مدیران محیط‌زیست مازندران+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سید‌علی‌اصغر کمالی‌کارسالاری متولد ۲۲ دی‌ماه ۱۳۷۶ به عبارت دیگر ۲۱ سال سن دارد و از ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ امریه محیط زیست (محیط‌بان) است و سربازی خود را در محیط‌زیست شهرستان ساری و منطقه سنگ‌ده می‌گذراند.

 

 

۸ خرداد ۱۳۹۸ به آنها درباره شکار غیر‌مجاز گزارش داده‌شد و سید‌علی‌اصغر، رئیس و راننده به منطقه اعزام شدند که راننده در کنار ماشین باقی ماند و ۲ نفر دیگر به گشت‌زنی پرداختند و با مشاهده یکی از شکارچیان غیر‌مجاز از سمت راست و چپ به او نزدیک شدند و غافل از اینکه فرد دیگری در تعقیب این محیط‌بان از پشت‌سر بود که از حمله نفر پشت‌سری، جاخالی داد و شکار‌چی جلویی که یک چاقو در کمر و چاقوی فشنگی در دست داشت به این محیط‌بان حمله کرد و در این وضعیت، محیط‌بان با سقوط از سطح شیب‌دار با خونریزی و صدمه تاندون زانو مواجه شد و در حال حاضر از مچ پا تا ران در کَچ قرار دارد و پزشکی قانونی هم ۲ ماه طول درمان برای وی در نظر گرفت.

پیگیری موضوع آسیب به محیط‌زیست و دستگیری شکارچیان غیر‌مجاز از وظایف تلاش‌گران محیط‌بانی است که انتظار به‌حق آنان توجه و پیگیری قانونی و اداری توسط مسؤولان است که این وظیفه مدیران محیط‌زیست شهرستان ساری و استان مازندران به‌خوبی اجرایی نشد.

 

 

محیط‌بان جوان با اشاره به اینکه من سربازم و ۴ ماه از سربازی من باقی ماند، بیان کرد: دیسک‌کمرم نیز با این آسیب دچار حساسیت و بیرون‌زدگی شد اما از محیط‌زیست کسی شکایت نکرد و تنها پس از ۳ روز به پزشکی قانونی نامه زده شد.

جوان محیط‌بان سنگ‌ده ساری در گفت‌وگو با فارس، گفت: من محیط‌‌بان آنها بودم ولی نه زنگی زدند و نه پیگیری کردند و من فقط ۲ تا زنگ برای رئیس شهرستان و برای پیگیری کار‌ها زدم و شهرستان به جای اینکه به وضعیت جسمانی من توجه کند از من استعلاجی سربازی می‌خواهد و هیچ کمک و پیگیری نکردند و زنگ هم نزدند و ناراحت شدم که کسی پیشم نیامد و کارم را پیگیری نکرد.

 

 

به‌نظر می‌رسد محیط‌زیست شهرستان ساری و استان مازندران که وظیفه خطیر و مهمی در حمایت از داشته‌های زیست‌محیطی دارند برای افزایش انگیزه و توان محیط‌بانان خود تلاش مضاعفی را در اولویت خود قرار دهد تا محیط‌بانان دیگر با مشاهده این حمایت‌ها در مواجه با خطر، شجاعت لازم را با لحاظ‌کردن جنبه‌های مختلف در نظر گیرند و جنبه دیگر موضوع هم آن است که عدم توجه به شرایط محیط‌بانان به گستاخ‌شدن بیشتر شکارچیان غیر‌مجاز و آسیب‌زنندگان به محیط زیست را فراهم می‌کند.

 

 

گزارش از عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/86015/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول