اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مهمان‌های رنگی مزارع گنبدکاووس بی‌خطرند/ ملخ‌های مهاجم سمپاشی شدند

مدیر جهاد کشاورزی استان گلستان از مقابله به موقع با ملخ‌های مهاجم در گنبدکاووس و همچنین بی‌خطر بودن پروانه‌های رنگی که جدیدا در گنبدکاووس زیاد شده‌اند برای مزارع خبر داد.

مهمان‌های رنگی مزارع گنبدکاووس بی‌خطرند/ ملخ‌های مهاجم سمپاشی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، غلامعلی نورا ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس پیرامون ورود برخی حشرات به گنبدکاووس و استان گلستان، با اشاره به اینکه کارشناسان اداره جهاد کشاورزی گنبدکاووس به طور کامل مراقب مزارع کشاورزی شهرستان هستند، اظهار کرد: تمامی اتفاقات از جمله ورود این حشرات را به صورت روزانه رصد و بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال با اقدام خوبی که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان صورت دادند اعتبار مبارزه با حشرات و آفات به موقع به ما رسید، افزود: این اتفاق باعث شد تا امسال به موقع سموم دفع حشرات مضر را در مزارع تزریق کنیم و بتوانیم با آسیب‌های ناشی از این موضوع مقابله جدی داشته باشیم.

سمپاشی 1200 هکتار از مزارع گنبدکاووس در برابر ملخ‌های مهاجم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه امسال بالغ بر یک هزار و 200 هکتار از مزارع گنبدکاووس را در برابر ملخ‌های مهاجم سمپاشی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال لکه‌گیری مزارع شهرستان نسبت به تزریق این سموم هستیم.

نورا با اشاره به اینکه در خصوص ورود برخی پروانه‌های رنگی به استان به ویژه در گنبدکاووس و شرق استان نیز هیچ نگرانی وجود ندارد، گفت: علت تعداد زیاد این پروانه زیبا که البته «لاروهای زشتی» دارد تعداد زیاد پیله‌ها و تکثیر آن است که براساس تحقیقات، آزمایش‌ها و تجربیات ما این نوع پروانه هیچ آسیبی به مزارع کشاورزی ما وارد نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان و مردم گنبدکاووس به هیچ‌وجه نگران این موضوع نباشند، تصریح‌کرد: هرگونه خطر و یا آسیب احتمالی برای مزارع کشاورزی، باغی و ... از سوی اداره جهاد کشاورزی به کشاورزان و فعالان این عرصه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/83014/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول