اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عزم پلیس اصفهان برای پایان «دوردور»؛ توقیف 1380 خودرو طی 30 روز

فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف یک هزار و 380 خودروی سواری که با دوردور کردن و دیگر حرکات مخاطره‌آمیز باعث سلب آسایش مردم شده بودند، خبر داد.

عزم پلیس اصفهان برای پایان «دوردور»؛ توقیف 1380 خودرو طی 30 روز

سردار مهدی معصوم‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی مبنی بر مقابله قاطعانه با رانندگانی که در ساعات پایانی شب اقدام به دور دور کردن، کورس گذاشتن و انجام حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز می‌کنند و نظم و امنیت خیابان‌ها را برهم می‌زنند طرح عملیاتی برخورد با آنان طراحی و اجرایی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در این عملیات با رانندگانی که قوانین را نقض کرده و با کورس گذاشتن در سطح خیابان‌ها باعث سلب آرامش و آسایش شهروندان می‌شدند برخورد قاطع و قانونی شد و طی هماهنگی قضائی به عمل آمده خودروی آن‌ها به مدت یک هفته در توقیف پلیس است.

وی از اعمال قانون و توقیف یک هزار و 380 خودروی متخلف در این عملیات خبر داد و اظهار داشت:  این خودروها اقدام به دور دور کردن، حرکت با سرعت بالا، کورس گذاشتن در خیابان و دیگر حرکاتی که باعث سلب آسایش مردم می‌شد، می‌کردند؛ 243 خودرو از این تعداد به دلیل سرعت غیرمجاز نیز داشته‌اند.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه طرح برخورد پلیس با این افراد تا پایان تابستان علاوه بر کلان‌شهر اصفهان در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای سرمست غرور با خودروهای لوکس و گران‌قیمت خود خیابان‌های شهر را به صحنه مسابقه اشرافی گری تبدیل کنند.

وی با هشدار به کسانی که مرتکب چنین رفتارهایی در سطح خیابان‌ها می‌شوند، گفت: علاوه بر توقیف و اعمال قانون این گونه خودروها اگر منجر به تصادف جرحی و یا فوتی شوند برای آن‌ها پرونده تشکیل و راننده خاطی به مرجع قضائی تحویل داده خواهد شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس بدون هیچ گونه اغماضی با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند، افزود: رفتار کسی که در خیابان‌ها با محدودیت سرعت اقدام به کورس گذاشتن با سرعت بالا می‌کند، یک رفتار تعمدی است و با محرومیت‌های اجتماعی از سوی پلیس همچون ضبط گواهینامه و ... مواجه می‌شوند، ضمن اینکه عمل وی اگر منجر به تصادف فوتی یا جرحی شود پرونده به مراجع قضائی ارجاع  و با مجازات‌های سختگیرانه ای از سوی دستگاه قضائی نیز روبه رو می‌شوند.

معصوم‌بیگی در پایان با بیان اینکه شهر اصفهان، شهر شهیدان و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، گفت: این گونه اقدامات از سوی عده‌ای افراد هنجارشکن قابل قبول نیست و پلیس اجازه نخواهد داد این افراد نظم و امنیت خیابان‌های شهر اصفهان را برهم بزنند.

به گزارش فارس، پس از حادثه تصادف پورشه با پراید در اصفهان در اواخر اردیبهشت ماه که به مرگ راننده پراید منتهی شد، شدت عمل پلیس نسبت به تخلف دوردور در خیابان های اصفهان بیشتر شد؛ فرمانده انتظامی استان اصفهان ابتدای خرداد اعلام کرد که 600 خودرو به دلیل این جرم توقیف شده‌اند و حالا این رقم به 1380 رسیده است.

انتهای پیام/63064/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول