اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

طلب ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی

وزیر بهداشت از طلب ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

طلب ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث نمایشگاه تجهیزات و ملزومات دارویی کشور اظهار داشت: اولین روزهایی که وارد وزارت بهداشت شدم و  سرپرست بودم، ابلاغ کردم که باید حتما از تولید داخل حمایت کنیم و اجازه ورود هیچ محصولی که مشابه آن در داخل تولید می‌شد را نخواهم داد. 

وی ادامه داد: در ادبیات توسعه جهان تعاریف زیادی از توسعه‌یافتگی می‌خوانیم و این که چه کشوری توسعه نیافت مگر اینکه از مسیر تولید داخلی گذشت.

وزیر بهداشت یادآور شد: صنعتی شدن با صنعت‌دار شدن متفاوت است، کشور ما روزهای سخت جنگ را طی کرد و امروز نیز در یکی از سخت‌ترین ایام هستیم، شرایطی که دشمنان در این ایام فراهم کردند یکی از سخت‌ترین شرایط در طول بعد از انقلاب است. 

نمکی اضافه کرد: تردید ندارم که باتکیه بر توانمندی‌های درونی می‌توانیم از این دوره نیز سرافراز عبور کنیم. 

وزیر بهداشت یادآور شد: در  وزارت بهداشت سازوکاری در خصوص حمایت از تولید داخل تدوین کرده‌ایم و در مجموعه سازمان غذا و دارو و اداره تجهیزات پزشکی، قرارگاهی را ساماندهی کردیم و هدفم از ایجاد آن این بود که با سرعت و آرایش مناسب در مقابل این هجمه کار را دنبال کنیم.  

وی خاطرنشان کرد: دومین هدف از این حرکت، باز کردن درها بر روی تولیدکننده و واردکننده‌ها بود که نگذاریم آنها از پیچ و خم‌ها و ترافیک‌های موجود خسته شوند و سازمان غذا و دارو نباید در جایی باشد که مردم را خسته کند و ما درصدد ایجاد شفافیت کامل هستیم تا هیچ حقی ازکسی ضایع نشود. 

نمکی به  مدیریت مشارکتی در سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: برای اولین بار صندلی برای اظهارنظر تولیدکننده و واردکننده ایجاد می‌کنیم.

وزیر بهداشت از طلب ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: در سازمان غذا و دارو و اداره‌کل تجهیزات پزشکی، در را به روی همه تولیدکننده‌ها و واردکننده‌ها باز می‌گذاریم و سعی می‌کنیم گره‌ای به گره‌های قبلی نزنیم،‌ رانتی به کسی داده نشود و باجی از کسی خواسته نشود. 

وی گفت: بنده قرار نیست به محصول و فرآورده بی‌کیفیت اجازه ورود به بازار بدهیم و تولیدکننده‌ها انتظار نداشته باشند به محصول بی‌کیفیت پروانه بدهیم.

وزیر بهداشت خطاب به تولیدکننده‌ها گفت: ما به عنوان دولت و خریدار تجهیزات پزشکی باید با منابعی که دراختیار داریم قدرت چانه‌زنی داشته باشیم و انتظارمان از تولیدکنندگان این است که قیمت تمام شده را پایین بیاورند، بازار صادراتی پیدا کرده و استانداردها را رعایت کنند. 

نمکی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها بدانند که وزارت بهداشت خانه و دفتر آنها و وزیر، کارگزار آنهاست و افتخارم این است با این نیروها به دنیا ثابت کنیم که توانمندترین نیروهای خلاق را داریم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول