اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رونمایی از شرکت قطارهای حومه‌ای در آینده‌ نزدیک

وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی شرکت قطارهای حومه‌ای رونمایی می‌شود و در این شرکت با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری‌ها باید بتواند سهم قابل ملاحظه‌ای در حمل و نقل شهری و حومه‌ای ایفا کند.

رونمایی از شرکت قطارهای حومه‌ای در آینده‌ نزدیک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل ریلی اظهار داشت: در طول سالهای پس از انقلاب به دلایلی از توسعه ریلی غفلت کردیم، اما در سال‌های اخیر توجه بیشتری به صنعت حمل و نقل ریلی شد و زیرساخت‌های ریلی گسترش یافت. در این راستا نرخ بهره‌مندی مردم از ظرفیت ریلی رو به رشد است. 

وزیر راه وشهرسازی افزود: اتصال ریلی به مراکز بار، توسعه ترانزیت ریلی و افزایش سهم ریل از بار و مسافر جزو تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای توسعه ریلی باید صنایع ریلی شکوفا شود، ما دوران محرومیت صنایع ریلی طولانی‌ای داشتیم و امروز باید این صنایع فعال‌تر شوند و گسترش تولید داخل و تولید رقابت‌پذیر در دستورکار باشد. 

اسلامی ادامه داد: در ۲۷ اسفند سال ۹۷ با مساعدت رئیس برنامه و بودجه از محل تبصره ۱۸ تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که ۲ هزار میلیارد تومان برای تولید رقابت‌پذیر و تولید داخل در حوزه ریلی اختصاص یافت و ۹ شرکت سازنده در حوزه لکوموتیو و واگن و ۱۶ شرکت بهره‌بردار از محل تبصره ۱۸ از این محل پشتیبانی شدند. 

وی ادامه داد: استفاده از فرصت بازار سرمایه در این حوزه ضروری است، بازار سرمایه در مقایسه با تسهیلات بانکی هزینه‌های کمتری دارد و روند آن سهل‌تر است. 

وی به لزوم تحول در فرهنگ سازمانی و رفتاری راه‌آهن تأکید کرد و گفت: باید قابلیت عملکردی راه‌آهن را گسترش دهیم و با افزایش بهره‌وری، مردم برای استفاده از ریل تشویق شوند. 

اسلامی افزود: ما نیاز داریم وارد حوزه قطارهای پرسرعت شویم، ما باید تراز کشور خود را برای موبیلتی ارتقاء دهیم و زیرساخت‌های خود را در مسیر توسعه با این هدف اصلاح کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی اضافه کرد: نیاز داریم بازدهی سرمایه برای بخش خصوصی به گونه‌ای ایجاد شود که مزیت رقابتی رخ دهد و بخش خصوصی فعال کار کند. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: به زودی شرکت قطارهای حومه‌ای رونمایی می‌شود، این شرکت با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری‌ها باید بتواند سهم قابل ملاحظه‌ای که در حمل و نقل شهری و حومه‌ای در قانون تعریف شده است برعهده بگیرد تا ترافیک‌های سنگین در شهرهای بزرگ نظیر پایتخت کاهش یابند و با توسعه قطارهای حومه‌ای،‌ شبکه مویرگی حمل و نقل در حومه شهرهای بزرگ پایه‌گذاری شوند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول