اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

علت تغییر برخی فرمانداران از زبان سرپرست استانداری گلستان

سرپرست استانداری گلستان در خصوص تغییر فرمانداران شهرستان‎های گمیشان، آق‎قلا، مراوه‎تپه و گرگان توضیحاتی را ارائه کرد.

علت تغییر برخی فرمانداران از زبان سرپرست استانداری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: از همه کسانی که در سیل اخیر استان گلستان تلاش وافر داشتند، تشکر و قدردانی می‎کنم.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن به واسطه تلاش‎های سلطه‎جویانه دست از اقدامات خود بر نخواهد داشت لذا تحریم‎های ظالمانه را برای کشورمان اعمال کردند اما با تدابیر و هوشمندی مقام معظم رهبری تاکنون توانستیم در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کنیم و از این پس نیز در این راه خواهیم ماند.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: امسال 21 استان کشور در معرض سیل قرار گرفتند تلاش‎های زیادی صورت گرفت تا خسارات وارده به بخش‎های مختلف اعم از مسکونی، واحدهای صنعتی، تجاری و کشاورزی و ... جبران شود البته جبران خسارت بخش مردمی در استان‎های سیل‎زده به‎ویژه در استان ما در اولویت قرار گرفته است.

* تا چند روز آینده پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده به 24 میلیارد و 780 میلیون تومان می‌رسد

غراوی با بیان اینکه زمان مقابله با سیل به اتمام رسید و در مرحله دوم یعنی جبران خسارت‎ها قرار داریم، اذعان کرد: در بخش کشاورزی تاکنون 3 هزار و 958 پرونده کشاورزی در گلستان تشکیل شده و برآورد 49 میلیارد و 559 میلیون تومان صورت گرفته که براساس 50 درصد پرداخت، 8 میلیارد و 600 میلیون تومان آن پرداخت شده تا چند روز آینده این رقم به 24 میلیارد و 780 میلیون تومان می‌رسد.

وی ابراز کرد: کل خسارات برآورد شده بخش کشاورزی حدود 96 میلیارد تومان است که باید پرداخت شود

سرپرست استانداری گلستان گفت: 12 هزار هکتار از اراضی که محصول خود را بر اثر سیل از دست دادند برای کشت دوم آماده شده‎اند.

غراوی با اشاره به آسیب سیل به واحدهای دیگر اعم از مرغداری، زنبورداری و ...گفت: در این بخش 185 نفر اشتغال خود را از دست دادند و در مجموع 77 واحد تولیدی دچار خسارت شدند.

* پس از وقوع سیل 2 هزار و 100 نفر در شهرک صنعتی آققلا اشتغال خود را از دست دادند

وی بیان کرد: 148 واحد صنعتی در استان گلستان براثر سیل 190 میلیارد تومان خسارت دیدند و بیشترین خسارت مربوط به شهرک صنعتی آققلا بوده است که پس از وقوع سیل 2 هزار و 100 نفر در آن اشتغال خود را از دست دادند.

سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: از 2 هزار و 100 اشتغالی که در شهرک صنعتی آققلا از دست دادیم تا امروز به 247 نفر کاهش یافته است و اکثر کارگران شاغل نیز توانستند از بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی بهره‎مند شوند.

غراوی از آسیب سیل به 5 هزار واحد صنفی استان گلستان خبر داد و گفت: سیل 100 میلیارد تومان به این واحدهای صنفی خسارت وارد کرده است.

وی در ادامه به تغییر برخی مدیران و فرمانداران استان اشاره کرد و توضیح داد: علاوه‎بر تغییرات برخی مدیران به واسطه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک ماه و نیم گذشته نیز اقداماتی مبنی بر تغییر برخی فرمانداران استان در دستور کار داشتیم که امروز اجرایی شده است.

سرپرست استانداری گلستان اضافه کرد: گرچه برخی افراد نسبت به جابه‎جایی‎های فرمانداران انتقاد داشتند اما به تدریج وارد جریان انتخابات می‎شویم و فرماندارانی که نیاز به جابه‎جایی داشتند باید تغییر می‎کردند.

*دستگاه‎های اجرایی راهگشای رونق تولید باشند

غراوی بر ضرورت رونق تولید اشاره کرد و افزود: دستگاه‎های اجرایی به امر تولید کمک کنند و در صدور مجوزها، نامه‎ها و پاسخ استعلام‎ها و اعطای تسهیلات تسهیل کنند و راهگشا باشند.

وی تأکید کرد: در خصوص واحدهای تولیدی در حال فعالیت از بانک‎های حاضر در جلسه می‎خواهم به‎هیچ عنوان هیچ واحد تولیدی برای عدم پرداخت اقساط یا بدهی بانکی تحت فشار قرار ندهند و برای واحدهایی که قرار است اجرائیه صادر شود این مهم بدون هماهنگی استانداری صورت نگیرد.

سرپرست استانداری گلستان متذکر شد: با توجه به اینکه بودجه‎های امسال انقباضی است دستگاه‎های اجرایی باید در نحوه پرداخت‎ها، بحث رفاهی کارکنان، صرفه‎جویی در هزینه‎های سوخت، خودرو، پذیرایی و ... هزینه‎ها را به حداقل برسانند چراکه وضعیت بودجه امسال مناسب نیست.

غراوی با بیان اینکه سال گذشته با تغییر ساعت اداری توانستیم با خاموشی‎های حداقلی مشکل استان را برطرف کنیم، بیان کرد: امسال نیز از شنبه آینده ساعت کار ادارات استان و شهرستان‎ها تغییر می‎کند و آغاز آن به 6 و نیم صبح موکول می‎شود و در ساعت 13 و 30 دقیقه بعدازظهر خاتمه می‎یابد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول