اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

استاندار بوشهر به پویش ملی کنترل فشار خون پیوست

در آیینی طرح ملی کنترل فشار خون در استان بوشهر آغاز شد و استاندار بوشهر به پویش ملی کنترل فشار خون پیوست.

استاندار بوشهر به پویش ملی کنترل فشار خون پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در آیینی طرح ملی کنترل فشار خون در استان بوشهر آغاز شد و استاندار بوشهر به پویش ملی کنترل فشار خون پیوست.

عبدالکریم گراوند پس از شرکت در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با اشاره به اقدام ارزشمند وزارت بهداشت اظهار داشت: طرح کنترل فشار خون یک حرکت پیشگیرانه است لذا مردم استان به ویژه افراد تحت پوشش طرح از این فرصت استفاده کنند.
وی بیان کرد: اقدام وزارت بهداشت حرکتی پسندیده است وهمه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی برای حضور در این طرح پیشگام شوند و تلاش شوند بیشتر از سهم استان در طرح مذکور شرکت کنند.


استاندار بوشهر اضافه کرد: کنترل فشار خون نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای حادتر دارد و باید از این فرصت خوبی که وزارت بهداشت فراهم کرده استفاده شود.


گراوند تصریح کرد: رسانه ملی در انجام این حرکت همراهی لازم داشته باشد و این اقدام را به یک کار فرهنگی تبدیل کند و اطلاع رسانی مناسبی در این مورد صورت گیرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر هم در این مراسم گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان همزمان با سراسر کشور امروز در تمام مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستانها و 190 ایستگاه سیار آغاز شده است.


کشمیری افزود: 500 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال در استان بوشهر داریم  که حداقل نصف این جمعیت باید در این طرح حضور یابند و هدف از آن هم شناسایی افراد با فشار خون بالاست.
وی بیان کرد: نصف افراد جامعه اطلاعی از فشار خون بالای خود ندارند و این طرح می‌تواند نقش مهمی در اطلاع افراد از فشار خون بالا داشته باشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، استان بوشهر در زمینه سواد سلامت رتبه اول کشور را داراست و مردم استان بوشهر از نطر سواد سلامت و بهداشت در رتبه برتر کشور قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول