اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عریقات: اظهارات فریدمن در مورد کرانه باختری جنایت جنگی است

یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات سفیر آمریکا در مورد کرانه باختری را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی آمریکا علیه فلسطین دانست.

عریقات: اظهارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

عریقات گفت که «نگاه دولت آمریکا این است که اسرائیل حق دارد سرزمین‌های اشغالی را به خود الحاق کند و این بر اساس قوانین بین‌المللی جنایت جنگی است».

این اظهارات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان در مذاکرات سازش، در واکنش به اظهارات «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بیان شده است.

فریدمن امروز (شنبه) در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت که تل‌آویو حق دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را به خود ملحق کند.

 


فریدمن (راست) با نتانیاهو

 

الحاق شهرک‌های صهونیست‌نشین کرانه باختری بخشی از وعده‌های انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که گفته بود در صورت پیروزی در این انتخابات، این شهرک‌ها را که بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی ساخته شده است، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین ملحق خواهد کرد.

صائب عریقات همچنین گفت که این‌گونه اظهارات فریدمن نشانه خواسته‌های آن‌ها از کسانی است که به نشست منامه بحرین دعوت شده‌اند.

نشست اقتصادی منامه در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) برگزار خواهد شد و از این نشست به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» یاد می‌شود. تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی این نشست را تحریم کرده و از فلسطینی‌ها خواسته‌اند از حضور دراین نشست امتناع کنند.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در مورد حضور بازرگانان و چهره‌های اقتصادی فلسطین در این نشست نیز گفت که آن‌ها با اراده آزاد تصمیم گرفته‌اند که در نشست اقتصادی منامه بحرین شرکت نکنند.

جنبش فتح و جهاد اسلامی فلسطین و برخی از گروه‌های مقاومت این کشور اظهارات امروز سفیر آمریکا را محکوم کرده‌اند و آن را به مثابه نابودی کامل مذاکرات سازش و در راستای اجرای معامله قرن دانستند (جزئیات بیشتر).

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.
انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول