اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای «مزدور» ائتلاف سعودی 6 نمازگزار یمنی را کشتند

رسانه‌های یمن از حمله «نیروهای مزدور» ائتلاف سعودی-اماراتی به نمازگزاران در استان الضالع این کشور خبر دادند که بر اثر آن شش تن کشته شده و چهار تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای «مزدور» ائتلاف سعودی 6 نمازگزار یمنی را کشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یمن جمعه (۱۷ خرداد) گزارش دادند که «نیروهای مزدور» وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی به یکی از مساجد استان الضالع واقع در جنوب یمن حمله کرده و آن‌ها را کشته‌اند.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد که نیروهای مزدور با حمله به این مسجد در شهرستان «الارزاق» شش تن از آن‌ها را به گلوله بستند و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن این حمله را «جنایت وحشیانه» خواند و آن را شدیدا محکوم کرد.

او گفت: چنین جنایت‌هایی پرده از کثیف‌ترین جنگ‌ها برمی‌دارد که «خرده کشورها"  این جنگ‌ها را به راه انداخته‌اند و یکی از کانون‌های جنایت بین‌المللی منظم را تشکیل داده‌اند».

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود.

این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد. «ویرجینیا گامبا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اخیرا اعلام کرده است که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از ۷۵۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول