اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

قمی: سرپرست آموزش و پرورش باید از مشکلات فرهنگیان آگاه باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سرپرست آموزش و پرورش باید مشکلات معلمان و فرهنگیان را به خوبی بشناسد و برای حل این مشکلات، اهتمام داشته باشد.

قمی: سرپرست آموزش و پرورش باید از مشکلات فرهنگیان آگاه باشد

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص ویژگی‌های سرپرست آموزش و پرورش، اظهار کرد: از خبر استعفای آقای بطحایی به‌طور دقیق مطلع نشدم اما احتمال می‌دهم که علت استعفای وی، مشکلات خاص آموزش و پرورش بوده باشد.

وی درباره ویژگی‌های گزینه سرپرستی آموزش و پرورش، افزود: فردی که سرپرستی این وزارتخانه را به عهده می‌گیرد باید ابتدا اهلیت داشته باشد و ثانیاً باید از بدنه خود وزارت آموزش و پرورش باشد؛ درواقع سرپرست این وزارتخانه باید کسی باشد که مشکلات معلمان و فرهنگیان را به خوبی بشناسد و برای حل آنها اهتمام داشته باشد.

قمی اضافه کرد: سرپرست آموزش و پرورش باید دلسوز معلمان باشد و در مسیر حل مشکلات معلمان زود خسته نشود زیرا مشکلات این قشر زیاد بوده و باید برای آنها راه حل درستی اندیشیده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سرپرست معرفی‌شده باید مورد نظر مجلس و دولت بودن، باشد؛ یعنی این‌که هم مجلس و هم دولت این فرد را قبول داشته تا همکاری خوبی با وی داشته باشند.

قمی در پاسخ به این پرسش که «امروز بزرگ‌ترین مشکل و چالش وزارت آموزش و پرورش که باید برای آن راه حلی اندیشیده شود‌، چیست؟»، گفت: به نظرم شأن معلمان و جایگاه آنان به درستی رعایت نشده است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشکل امروز آموزش و پرورش این است که شأن معلمان به لحاظ مادی و معنوی مورد نظر قرار نگرفته و امروز باید برای این موضوع حساب ویژه‌ای باز شده و بیش از پیش به آن پرداخته شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتهای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول